Resetips och förslag sökes

Tranan

Trådstartare
Som ni som följt dejting tråden så planerar jag en resa.
Resan är för 2 pers.
7 dagar
Stad inom Europa alt Japan/Korea.
Budget för resan 10´000 kr/pers för resan och hotell.
Funderar just nu på Paris.
Men tar gärna emot idéer.
 
tid mellan maj-aug 2020.
vi gillar musik och bilar.
hon är inte så mycket för hästar! :eek:
storstad är ett önskemål.
 
"When a man is tired of London, he is tired of life, for there is in London all that life can afford." (Samuel Johnson)
I och omkring London går det att tillbringa en vecka utan att få det minsta tråkigt, imho.
Alternativt Prag, en av mina ständiga favoritstäder. Undviks dock gärna i juli-augusti pga värme.
Båda städerna torde ha gott om specifika aktivitetstips redan i olika trådar.
 
Om ni inte är ute efter sol och bad så säger jag Dublin. Men så är jag rätt insnöad på Irland. :) Lagom stor stad, massa roliga pubar om man gillar sånt. Med musik.
 
Jag har aldrig varit i Prag, men far har varit två gånger och slutar aldrig prata om det. :D Han reser mycket, och Prag verkar vara extra awsome. Klart topp tre på min önskelista!
 
Låter bra. Hur är maten?

Tja, vad ska man säga. Nu när jag var där så åt vi hotellfrukost eller på b&b. Irish breakfast brukar innebära toast, marmelad, ägg & bacon, svart- och vit(?) blodpudding, korvar, vita bönor i tomatsås, grillade tomater och champinjoner ... :) Till lunch åt jag oftast scones med hallonsylt och grädde (för att det är så himla mysigt med te & scones). Sen var vi i små byar bara så till middag blev det typisk pubmat - sheperds pie, hamburgare och fish &chips. Inget finlir, alltså, men det finns säker det med, åtminstone i Dublin. (jag var på västkusten)
 
Jag har aldrig varit i Prag, men far har varit två gånger och slutar aldrig prata om det. :D Han reser mycket, och Prag verkar vara extra awsome. Klart topp tre på min önskelista!

Jag förstår honom. Sååå vacker stad med god mat, massor att se, mycket historia, härligt parkliv och prisvärt! En väldigt levande stad men ändå väldigt soft. Lätt att hitta egna små pärlor i.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 895
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Vi är tre par som en gång om året åker iväg över Kristi himmelsfärs, 2-3 nätter. Vi par turas om att att överraska de andra med själva...
2
Svar
23
· Visningar
2 044
Fritid Kära buke, jag behöver tips och råd! Jag och min partner planerar att åka iväg på en liten minisemester (fre-sön) efter att jag...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp