Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir Malta i lite över en vecka i sommar! Kommer bli mycket dykning men säkert tid för annat också.
Någon som har lite Malta-tips? Både dykning och annat att göra, se, äta osv :)
 
Åker snart hem till sverige igen, har biljett med SAS bokat hos dem hela vägen med 3 olika flyg i deras regi. 2 bagage á 23 kg, men då måste jag väl få fördela vikten som jag vill bara det inte överstiger 32 kg? Plus att bagagen går direkt? Någon som har koll? Försöker att googla men det går sådär.
 
2 bagage á 23 kg, men då måste jag väl få fördela vikten som jag vill bara det inte överstiger 32 kg? Plus att bagagen går direkt?
Jag fattar inte hur 23x2 blir 32? Men oavsett: nej, man får inte fördela hur man vill utan varje väska får max väga det som är maxvikten. Är det två väskor a 23 kilo får varje väska max väga 23 kilo. Även om ena väskan bara väger fem kilo får den andra ändå bara väga 23.
 
Jag fattar inte hur 23x2 blir 32? Men oavsett: nej, man får inte fördela hur man vill utan varje väska får max väga det som är maxvikten. Är det två väskor a 23 kilo får varje väska max väga 23 kilo. Även om ena väskan bara väger fem kilo får den andra ändå bara väga 23.

Var kanske lite otydlig, men maxgränsen brukar vara 32 kg på de flesta flyg, men SAS hade här 2 x 23 kg så tänkte att det kanske gick att packa ena väskan lita tyngre och att det var totalvikten som gällde.
 
Var kanske lite otydlig, men maxgränsen brukar vara 32 kg på de flesta flyg, men SAS hade här 2 x 23 kg så tänkte att det kanske gick att packa ena väskan lita tyngre och att det var totalvikten som gällde.
Jaha. Nej tyvärr inte, maxvikten är som sagt per väska.
 
Ge tips om trevlig holländsk stad som inte är omgiven av fyrfilig motorväg! Snälla. (Jag tänkte köra med Släkting och se Keukenhof innan de stänger för säsongen)
 
Rapport från Split - mycket trevlig stad som är väl värd att spendera några dagar i. Spännande historia oh arkitektur, fortfarande ganska billigt, och även fast turism är en stor industri så är det inte överväldigande nu i lågsäsong iaf. All butiks och restaurangpersonal tilltalar mig tex på kroatiska först, och då är jg ändå lång, blond och blek, så ser inte direkt lokal ut..
Stränderna steniga, men vattnet varmt ch landskapet spännnde :)
 
Vintersemester 2018/2019! Jag tänkte försöka locka med mig familj och de vänner som kan/vill dra iväg på solsemester kring nästa årsskifte. Men var? Och hur hittar man de bästa priserna och hur bokar man smartast? Har kollat charter (2 veckor) med Tui och landar kring 40-50 000:- för två vuxna och ett barn på 9 år om man bokar efter årsskiftet. Ungefär samma med de andra arrangörerna. Samma resa kostar 20-30 000:- mer om man vill åka i mellandagarna. Helt sjuk prisskillnad! Känns som att man lika gärna då kan ta fler semesterdagar, men köpa en billigare resa från 1 januari.
Men var ska vi åka då? Vi har varit på Koh Samui i Thailand i somras, och vi ÄLSKADE det. Vi har även varit på Zanzibar ett antal gånger, och dit finns det alltid möjlighet att åka. Vill kunna ta någon utflykt när det kryper i benen, men annars mest pool-/strandhäng och en himla massa sol och bad. Kollat lite på Dominikanska och Mexiko, men vet egentligen inget om det. Och så verkar det rätt kört att hitta resor till bra pris dit... Känner spontant att för oss tre (2 vuxna och ett barn på 9) ligger smärtgränsen kring 45 000:-, men eventuellt något högre beroende på...
Så, har ni några tips att dela med er av? Antingen resmål eller hur man bokar bäst?:)
 
Jag längtar just nu bort till den grad att jag till och med går och längtar efter olika konferensresor!

Jag är inte van att längta bort. Det är en rätt obehaglig känsla.

Och de realistiska "bort" som ligger närmast i tiden är dels Dublin, dels Leeds. Båda i juni. Det känns som en evighet tills dess, och då är det ändå jobbresor vi pratar om. Något är fel. Frågan är vad.

Och jag tror egentligen inte att Leeds är särskilt underbart. Dublin känns lite kul, jag har bara varit på Irland en gång förut. Även då en jobbresa, för många år sedan.
 
Är det någon som varit i, eller vet något om, Baku i Azerbajdzjan? Verkar vara en fin stad (baserat på det jag ser under dagens F1-race :D), men vet ingenting om stället, eller om det är värt ett besök.

Min make var faktiskt där i helgen och kollade på racet. Han var även ute på annat. Han trivdes iaf. Kan be honom beskriva mer ingående när han kommer hem från jobbet om du vill :)
En bild han skickade från nån utsiktsplats.
 

Bifogade filer

  • received_593051797761071.jpeg
    received_593051797761071.jpeg
    327,2 KB · Visningar: 32
Min make var faktiskt där i helgen och kollade på racet. Han var även ute på annat. Han trivdes iaf. Kan be honom beskriva mer ingående när han kommer hem från jobbet om du vill :)
En bild han skickade från nån utsiktsplats.
Åh, ja tack!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ge tips om trevlig holländsk stad som inte är omgiven av fyrfilig motorväg! Snälla. (Jag tänkte köra med Släkting och se Keukenhof innan de stänger för säsongen)
Haarlem! Inte långt från Keukenhof alls och verkligen en jättemysig stad. Jag såg/åkte inte på någon fyrfilig motorväg när jag var där i påskas i alla fall men jag tog mig å andra sidan fram med kollektivtrafik och cykel. :)
 
Jag längtar just nu bort till den grad att jag till och med går och längtar efter olika konferensresor!

Jag är inte van att längta bort. Det är en rätt obehaglig känsla.

Och de realistiska "bort" som ligger närmast i tiden är dels Dublin, dels Leeds. Båda i juni. Det känns som en evighet tills dess, och då är det ändå jobbresor vi pratar om. Något är fel. Frågan är vad.

Och jag tror egentligen inte att Leeds är särskilt underbart. Dublin känns lite kul, jag har bara varit på Irland en gång förut. Även då en jobbresa, för många år sedan.
I Leeds ligger ett av mina favvo museum: Royal armory. Dels har de intressanta förevisningar om hur gamla vapen används, dels finns det inte många andra ställen att se en komplett elefantrustning. Det finns även ett bryggeri som är museum och har shirehästar - det är alltid värt att se shirehästar. Jättar med fullblodshud och mustascher. Sedan kan man dra ut och kolla Yorkshire dales.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 218
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 312
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 780
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp