Bukefalos 28 år!

Resmål med en 1 åring?

Spirit

Trådstartare
Vi ska iväg med husvagnen om ca en månad. Planen ligger att åka till Öland 1 vecka för att campa. Sen ska vi upp en vända till Linköping & Motala för att hälsa på en goda vänner som vi sällan ser.
Och sen en vända in om Borås trakten för att hälsa på hennes gudmor.
Sen har vi 1½ vecka över att hitta på & besöka olika ställen, frågan är vart man ska köra?

Det finns Kolmården & Astrid Lindgrens värld, men det känns lite som att Evelina ännu är lite liten för att uppskatta dom resmålen, vi vill gärna dit, men ska kanske vänta tills, även hon har lite mer glädje av ett besök?
Vi kommer fira både hennes 1 års dag & min 31 års dag i husvagnen. :laugh:

Förslag mottages gärna. Vi kör från Österlen Skåne & norrut, vi har inga hämningar dock inte längre än Stockholms breddgrader, då vi vill kunna köra hem på max en dag ifall något händer med hästarna hemma. (Har gårdsvakt på gården under tiden)
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

Sebastian uppskattade i alla fal Skansen som 1 åring redan, så Linisen borde väl kunna tycka om exempelvis Kolmården då?

Han tittade massor på djuren, pekade, skrattade, fick klappa några osv osv.. Det var mycket populärt :) Astrid Lindgrens värld hade jag dock aldrig tagit en 1 åring till, mer kanske 4 åring eller så.
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

Jag tror att ni kan göra vad ni själva känner för :) Tror att vilket äventyr som lockar den lill*.
Rena barnupplevelser är nog tidigt men kålmorden är ju trevligt för alla :)
Ha en trevlig semester :)
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

Då sätter vi upp Skansen på intresselistan.
Astrid lindgrens värld tror jag hon kommer tycka är roligare när hon känner till karaktärerna när hon blir äldre.
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

Åk ni till Kolmården ifall ni som vuxna tycker det är kul! Det funkar bra för en ettåring med även om upplevelsen av alla exotiska djuren går rätt över huvudet på henne änsålänge. Det är en barnvänlig miljö att springa runt i och det finns grejer som kan vara roliga för henne med, som Barnens zoo där de får klappa får/getter/kaniner/grisar. Lekplatser finns det också, leta efter Kulmården och Bamses värld. Men ta med egen mat, för det är snordyrt att äta där!
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

Skånes djurpark kanske? Ystad djurpark ar fin for sma barn, lagom att ta sig runt, men det ligger ju runt knuten for er sa det behover man kanske inte en veckas semester for att gora.

Annars kan de tycka det ar jatteskoj att sitta pa stranden och kanna pa sanden och vattnet t ex.
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

är ni ändå i boråstrakten kanske borås djurpark vore något?

sen har ni ju massor med stränder längs med kusten om det blir fint väder kan man ju alltid spendera en eftermiddag på någon fin strand:)
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

Hur mkt sol tål en ettåring? Alltså- jag menar inget illa. Förstår att solkräm o tunna klädesplagg o en parasoll förlänger vistelsen...
 
Sv: Resmål med en 1 åring?

är ni ändå i boråstrakten kanske borås djurpark vore något?

sen har ni ju massor med stränder längs med kusten om det blir fint väder kan man ju alltid spendera en eftermiddag på någon fin strand:)

Stranden kommer att bli flitigt besökt medans vi är på Öland, Campar alltid på Blå rör. Plus vi har 3 mil till narmaste strand fr[n oss.
Skånes djurpark är ett ställe vi kan köra till vilken dag som helst, ligger runt knuten.

Tanken var att vi skulle ha ett mål på vår semester inte bara köra runt på måfå. Utan f;rs;ka f[ lite struktur, jag har planerat in ett bes;k i Glasriket f;r egen del och sv'nga in om Kopparhatten p[ hemv'gen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Trassel12
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 484
Senast: Badger
·
Hästhantering Finns det redan en sådan här tråd så ber jag om ursäkt. Visa er äldre herrar och damer därute Vad gör ni med dem? Gör ni något extra för...
2
Svar
38
· Visningar
4 398
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp