Bukefalos 28 år!

Teilani

Trådstartare
Ja, det är ju kul att resa och upptäcka nya miljöer och kulturer, men hur planerar man egentligen?

Hittills har vi haft en tendens att fara iväg, köpa en flygbiljett och undersöka var vi ska bo när vi kommer fram. Kanske har vi haft nåt mål på listan, men ofta har det dykt upp längs vägen. Vi hyr helst en bil och åker runt mer eller mindre organiserat. Nu med ett litet barn känns inte det sättet som det bästa.

Så hur gör man?
Vad vill ni göra/se när ni upptäcker ett nytt land?
Hur får ni reda på vad som finns förutom att bara åka iväg och kolla efter?
 
Organisering med tanke på barn har jag väl inte så mycket att komma med men jag är löjligt förtjust i Lonely Planets guideböcker. De är organiserade på ett i mitt tycke lättläst och logiskt sätt och tar upp inte bara de självklara målen utan även små okända guldkorn.
Undrar om de inte även tar upp just resa med barn när det kommer till boende och mat tex?
Hur annorlunda du vill resa jämfört med tidigare beror väl på hur mycket mer kontroll du vill ha. Ditt tidigare sätt är så jag oftast gjort och tycker det känts fritt och bra.
 
Organisering med tanke på barn har jag väl inte så mycket att komma med men jag är löjligt förtjust i Lonely Planets guideböcker. De är organiserade på ett i mitt tycke lättläst och logiskt sätt och tar upp inte bara de självklara målen utan även små okända guldkorn.
Undrar om de inte även tar upp just resa med barn när det kommer till boende och mat tex?
Hur annorlunda du vill resa jämfört med tidigare beror väl på hur mycket mer kontroll du vill ha. Ditt tidigare sätt är så jag oftast gjort och tycker det känts fritt och bra.

Precis vi har gillat det fria, att bara vakna och se vad dagen ger. Nu känns det som att vi nog borde veta var vi ska sova varje natt, och vilken rutt vi ska köra. Barnet kan tänka sig max tre timmar i bilen åt gången, då vill vi veta att vi hamnar på ett trevligare ställe än närmaste motorvägsmotell. Vi är inte så intresserade av lekland och sånt, och dykning, ridning och sånt blir ju svårt med barnet.

Så vi behöver planera, nåt som verkligen är helt främmande för mig.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 413
Kropp & Själ Ja, vi är lite sugna på att göra allt det där. Har länge haft känslan att jag och min partner jobbar lite för mycket och att vi borde...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 255
Senast: anna_panna
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 863
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp