Restaurangtips Stockholm

sjoberga

Trådstartare
Åker med 15-årige sonen på minisemester imorgon till Stockholm över helgen. Har kollat lite restuaranger men INTE bokat.

Sonen är helt inställd på att äta entrecote på bra restaurang och jag som dålig förälder har inte kollat in och bokat i god tid.

Så alla ni med huvudstadskoll - har ni några tips på bra ställe, som dessutom åtminstone kan ha en rimlig chans att ha lediga bord på lördag - någonstans i city? Vi kan ta oss även inom rimliga avstånd från city med den eminenta kollektivtrafik som finns.
 
Åt en god kalventrecot på Spisa hos Helena igår. På Scheelegatan på Kungsholmen. Bra service också. 300 kr för 3 rätters. Vet dock inte hur det ser ut med bord i helgen, men en trevlig restaurang som jag gärna går till igen.
 
Griffins? Har bara varit där ett par gånger och nu är det ett par år sedan, men minns det som bra och ganska schyst avslappnat.
 
Tack för tipsen!

Spisa hos Helena verkade trevligt, kanske mer för nästa mer romantiska middag, men ska kolla läget - menyn var bra. Griffins verkade också bra och trevligt upplagt men smålänningen långt inom mig måste bara meditera över de 395/495 riksdalerna för en entrecote - kanske komma till insikt över att huvudstaden är sådan om man ska ha bra kött. Kollar och funderar, återigen tack för tipsen!
 
Håller med om Griffins, åt en fantastisk oxfilé där senast! Vi bokade dessutom samma dag så det verkar inte vara svårt att få bord.
 
Restaurang AG på Kungsholmen har ju bra kötträtter ,nu var det två år sen jag var där ..... bokning för helgen... bra fråga..
 
Tack för tipsen!

Spisa hos Helena verkade trevligt, kanske mer för nästa mer romantiska middag, men ska kolla läget - menyn var bra. Griffins verkade också bra och trevligt upplagt men smålänningen långt inom mig måste bara meditera över de 395/495 riksdalerna för en entrecote - kanske komma till insikt över att huvudstaden är sådan om man ska ha bra kött. Kollar och funderar, återigen tack för tipsen!

Det är väldigt fint där inne, men när jag var där var det inga romantiska middagspar där. De kanske kom senare, vi var där redan vi 17 och då var det fler som kom på "drop in" än som bokat bord. Aja, rekommenderas i alla fall!
 
Bronco's på Tegnérgatan var både bra och prisvärt för några år sedan. Vi brukade ofta äta där med jobbet. Har dock bytt ägare sen dess, så jag vet inte om det påverkat standarden. Jimmy's Steakhouse på söder (kommer inte ihåg adressen, men det är gångavstånd från både Slussen och Skanstull) är en riktigt trevlig köttrestaurang.

Annars är en personlig favorit Paladar de Cuba (också Tegnérgatan). Karibiskt tema på både tallrikarna och lokalen, Paladar har haft ganska jämn nivå under åren jag varit där. Har nog provat alla deras varmrätter genom åren utan att bli besviken
 
Bronco's på Tegnérgatan var både bra och prisvärt för några år sedan. Vi brukade ofta äta där med jobbet. Har dock bytt ägare sen dess, så jag vet inte om det påverkat standarden. Jimmy's Steakhouse på söder (kommer inte ihåg adressen, men det är gångavstånd från både Slussen och Skanstull) är en riktigt trevlig köttrestaurang.

Annars är en personlig favorit Paladar de Cuba (också Tegnérgatan). Karibiskt tema på både tallrikarna och lokalen, Paladar har haft ganska jämn nivå under åren jag varit där. Har nog provat alla deras varmrätter genom åren utan att bli besviken
Bronco bar är semesterstängda
 
Soldaten Svejk, kan inte låta bli att tipsa. Inget finlir, stabbig mat i stora portioner. Den enda restaurangen som serverade min hund en egen tallrik med rester av oxfile samtidigt som jag satt och petade i en gulash.
http://svejk.se/?utm_source=tripadvisor&utm_medium=referral

Gojo, etiopiskt, väldigt gott för den som gillar kryddor:
http://www.gojorestaurang.se/

Hermans, såklart! Mycket mat för acceptabel penning:
https://hermans.se/
Hermans är en favorit men TS ville ju ha entrecote.. så nog inte rätt ställe för det...
 
Hermans är en favorit men TS ville ju ha entrecote.. så nog inte rätt ställe för det...

Åtminstone vill sonen ha en bra entrecote. Hyfsat mycket semesterstängt , men nu har jag bokat Urban Deli enligt ett av tipsen - och lite takterrasshäng måste testas också innan eller efter maten.

Nu har jag lagrat upp massor av tips och de allra flesta verkar bra! Nu behöver jag inte leta vid nästa tillfälle. Hermans lät riktigt spännande men jag misstänker att jag får besöka den solo vid tillfälle.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 492
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 184
Senast: Nominous
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp