Restaurangtips Stockholm

Om det är möljigt att boka bord för 2 på Glashuset, Strandvägen så är deras Entrecote utsökt, köttet kommer från Nya Zeeland. Det är kanske dyrt enligt dina referenser men det var supergott när jag åt där 14/6.
 
Tack allihopa!

Urban Deli var riktigt bra. Det är tur att jag inte bor närmare för då skulle jag riskera att bli stammis både i restaurang men framförallt butiken och på taket. Utsikten riktigt bra i solen, god drink. Perfekt alternativ nu när Kaknästornet blivit topphemligt örnnäste eller nåt.

Tyvärr hade jag inte förutsättningar att köpa livsmedel men utbudet var riktigt bra. Hade gärna köpt lite magret de canard och kronkotletter.
 
Tack allihopa!

Urban Deli var riktigt bra. Det är tur att jag inte bor närmare för då skulle jag riskera att bli stammis både i restaurang men framförallt butiken och på taket. Utsikten riktigt bra i solen, god drink. Perfekt alternativ nu när Kaknästornet blivit topphemligt örnnäste eller nåt.

Tyvärr hade jag inte förutsättningar att köpa livsmedel men utbudet var riktigt bra. Hade gärna köpt lite magret de canard och kronkotletter.
Kul att ni gillade det :)
Hoppas sonen blev nöjd med köttbiten :)
 
Kul att ni gillade det :)
Hoppas sonen blev nöjd med köttbiten :)

Yep, mycket nöjda båda två. Entrecote till sonen och helgrillad sea bream till undertecknad. Finessrikt och snyggt utan att vara tillkonstlat. Pricken över i:et var ”förrätten” charkbrickan med drink uppe på taket. Sonen hittade inte nåt tilltalande på dessertmenyn men annars helt perfekt. En sån detalj är extremt lättlöst när man är i huvudstaden...

Blir fler gånger. Det svåra är väl att det finns fler tips från tråden man skulle vilja utforska.

Dagen innan gjorde vi bottennapp på restaurangvalet så det var ett mycket välkommet tips som funkade utmärkt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 602
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 466
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 178
Senast: Nominous
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp