Bukefalos 28 år!

Rester av silvertejp

Suspiria

Trådstartare
Hur får man bort rester av silvertejp på kyl/frys? :crazy:
Har provat att skrubba med kökssvamp utan resultat, samt olivolja som någon tipsade om. Suddgummi funkade lite smått men det tog slut fort.
 
Testa någon sorts lösningsmedel, ex nagellacksborttagning. Jag använder nagellacksborttagning till allt möjligt :)
 
Hur får man bort rester av silvertejp på kyl/frys? :crazy:
Har provat att skrubba med kökssvamp utan resultat, samt olivolja som någon tipsade om. Suddgummi funkade lite smått men det tog slut fort.



Oljefri Aceton funkar best, finns att köpa på Biltema bla.

T-Sprit innehåller för mycket fett/olja och man blir tvungen att eftertvätta med Aceton.
 
Oljefri Aceton funkar best, finns att köpa på Biltema bla.

T-Sprit innehåller för mycket fett/olja och man blir tvungen att eftertvätta med Aceton.

Oj, jag har tvättat bort rester av silvertejpt i flera år och det har funkat bra!!? Vi tejpade allt som skulle hålla tätt med silvertejp när jag sanerade och vi tvättade alltid bort resterna med T-sprit men många årig erfarenhet kanske är galet ute?
 
Oj, jag har tvättat bort rester av silvertejpt i flera år och det har funkat bra!!? Vi tejpade allt som skulle hålla tätt med silvertejp när jag sanerade och vi tvättade alltid bort resterna med T-sprit men många årig erfarenhet kanske är galet ute?

Det beror väl på vad du har för krav på resultatet, jag har kravet att evt dekaler eller ny färg ska fästa utan att glida/rinna vilket inte uppnås med T-sprit ...
 
Nyskick och sanering? Närmare sanningen är väl bruksskick i förhållande till ålder på föremålet ...

Dom skulle vara i samma skick som innan sanering gjordes, Ja.

Men det innebär inte att det var OK med tejprester för jag vet att det inte brukar finnas sådana på varken vitvaror, lok eller ställverk i normala fall.
 
Aceton på kyl och frys hade jag varit lite försiktig med, för det påverkar ju underliggande yta också och kan matta alt. lösa upp färgen under.

Jag hade gått till färgbutiken och fått någon form av limlösare som fungerar på lackat underlag. Eller enklast: hårtork och tålamod.
 
Tack för era svar!
Jag får nog prova med aceton lite försiktigt och se. Annars se om jag hittar någon limlösare att köpa.
 
Halvt trådkap om någon lägger märke till tråden fortfarande :p
Har tejpat med sådan här brun, tunn packtejp som lämnat efter sig bruna små rester där tejpen försvunnit/rivits bort... Får man bort detta på samma sätt som med silvertejp? Underlaget är plast (fönsterkarmar och dyligt).
 
Halvt trådkap om någon lägger märke till tråden fortfarande :p
Har tejpat med sådan här brun, tunn packtejp som lämnat efter sig bruna små rester där tejpen försvunnit/rivits bort... Får man bort detta på samma sätt som med silvertejp? Underlaget är plast (fönsterkarmar och dyligt).

Plast skulle jag vara försiktig med... Är plasten missfärgad? Eller är det tejprester som sitter kvar?
 
Jag provade med aceton men det var svårt när det var så mycket rester. Gned på dem med fingret hårt och lyckades få ihop en liten boll och sedan gick det att rulla/dutta den över de andra resterna så samlades de ihop :p
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 500
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Senast: Exile
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 861
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 879
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp