Restriktion i försäkring

Sv: Restriktion i försäkring

Hade inte gjort någon ändring,hade haft den i ca 1-2 år vi första knölen utan att ändra,missa att betala eller något alls,under dessa 6 år tills nästa knöl gjordes heller ingen ändring eller miss att betala. Dom gör ofta så här har jag hört,orkade inte krångla med dom,men visst var man förbannad,och är,kommer aldrig mer ha något djur försäkrat där... Tyvär var gammelman för gammal för att få teckna ny försäkring i annat bolag,så han står kvar hos dom... :mad:
 
Sv: Restriktion i försäkring

Bolaget ska absolut inte sätta någon reservation om köparen "tar över" befintlig försäkring. Höjer man värdet däremot blir det rätt säkert en reservation på mellanskillnaden. Köparen ska heller absolut inte byta bolag nu.

A

Agria har tyvärr vid mer än ett tillfälle lagt in reservationer på befintliga försäkringar, en av anledningarna att jag inte tar i dom med tång ens.

/Camilla
 
Sv: Restriktion i försäkring

*kl

Jag är intresserad av en häst som är försäkrad i Agria för ett ganska högt belopp. Eftersom jag hört så mkt skit om bolaget vill jag verkligen inte ha hästen försäkrad där om det nu blir aktuellt med köp. Frågan är om man ska våga byta bolag? Vad är liksom minst pest eller kolera?
Hästen är behandlad för sparkskada för 3 år sedan, det är allt jag känner till. Men med Agria vet man ju aldrig om den helt plötsligt har en reservation för allt i hela det benet...
 
Sv: Restriktion i försäkring

Jag bytte när jag köpte min som var i Agria,vill vara säker på att försäkringsbolaget verkligen funkar när det gäller,och det är jag inte med Agria.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Ekonomi & Juridik Sett en häst ute på annons, den är halt och man hittar inte orsaken. Vissa saker är kollade utan att hitta nån orsak till hältan. Men...
2
Svar
23
· Visningar
2 940
Senast: mackan
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 832
Senast: Sixten
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 911
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp