Returnera till e-butik?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag köpte en klänning via internet från en butik som verkade bra.
Men modellen var inte så fin på mig och jag hade velat byta till en annan, alt lämna tillbaka.

Men det finns inget telefonnummer till butiken och jag får inte svar på mail..
Det är 30 dagars öppet köp. Men jag vågar ju inte skicka tillbaka den och riskera att stå utan pengar.

Vad gör man? :o

Alternativet är att sy om klänningen, så det lär väl bli det jag får göra.
 
Sv: Returnera till e-butik?

Står det ingenting vad som gäller vid byte på hemsidan? Alltså om du ska kontakta dom först eller så?
 
Sv: Returnera till e-butik?

"Använd retursedeln som kom med din vara så att vi enkelt kan se vart varan kommer ifrån. Vi betalar tillbaks pengarna inom 7 vardagar. Vid byten och returer betalar ursprunglig summa samt din ursprungliga frakt tillbaks till dig. Du står för returfrakten såvida varan inte är felaktig. Vid reklammationer kontaktar du oss snarast efter varan mottagits så vi kan skicka ut en ny eller ge pengarna i retur.

Kreditering sker närmsta FREDAG efter returnerad och godkänd vara. "


Men jag vet inte hur jag ska göra om jag vill ha en annan modell istället, och dom har inte svarat på mail på över en vecka, inte på facebook heller :/
 
Sv: Returnera till e-butik?

Tja du borde ju kunna maila att du skickar tillbaka varan och vad du vill ha i byte i stället. Och så använder du retursedeln som följde med. Du kan inte notera ngt på den eller skicka med en egen lös lapp o paketet där du skriver att du vill byta den?

Skönast är ju att få svar via maill att de vet att ditt paket kommer, men det borde ju gå bra även att skicka tillbaka den med en lapp.

Dock tyckte jag texten du klistrade in hade lite konstiga stavningar o formuleringar... vad är det för butik?
 
Sv: Returnera till e-butik?

Precis som Linda8142 skriver. Antagligen hanterar de inte byten, utan du får istället skicka tillbaka klänningen du fått per ångerrätt och sedan göra en ny order på varan du vill ha istället.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag köpte en jacka online som jag skulle vilja returnera. Tycker inte att den stämmer överens med bilden på hemsidan. Butiken skriver på...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: Millicent
·
Skola & Jobb Jag kommer eventuellt behöva logga in på jobbets servrar via VPN och utföra lite uppgifter från sommarstugan d v s använder internet via...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 245
Senast: Calmiche
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 391
Senast: Uttern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp