RFSL och legalisering av sexköp (utbruten från Var tionde man har någon gång köpt sex)

Obs, jag tror också på lagar som skyddar säljarna, de har jag absolut inget emot. Jag ifrågasätter lite att en avkriminalisering kommer att göra mera gott än ont så att säga, dvs vad blir resultatet av det.

Men kanske skillnaden i våra uppfattningar ligger i detta - Tror du att "den lyckliga horan" (s.a.s) finns? Dvs att det inte finns något slags missbruk eller uppväxt bakom som lett till det? Jag känner att det är möjligt att det finns någon enstaka men att de är så få att det blir svårt att ta hänsyn till dem.
Man kanske tycker att det är lite väl mycket "storebror staten" som tar ifrån folk deras rättigheter till att göra vad de vill med sina kroppar men det finns dock andra saker som vi förbjuder folk från att göra med sina kroppar.
Jag tycker Myra skriver klokt om den nuvarande lagstiftningen https://www.gp.se/debatt/den-svenska-sexköpslagen-skördar-kvinnoliv-1.23609853

Jag tror absolut det finns personer utan missbruk/dålig uppväxt som säljer sex. Sen tycker väl jag att "den lyckliga horan" är trams som uttryck men att det garanterat finns personer som tycker att det är den bästa lösningen för dem själva att sälja sex.
Att helt ignorera dessa i debatten (och inte låta dem komma till tals) är inte ok enligt mig, det blir så konstigt när bara ena sidan ska räknas och höras.
Egentligen tycker väl jag helt enkelt att det borde vara de sexarbetande som skulle vara med och få diskutera och utforma lagar som gäller dem, men som sagt de får aldrig komma till tals. Hur en lag skulle se ut på bästa sätt kan jag inte riktigt uttala mig om.
Fuckförbundet är ju bla en organisation för sexarbetare.
 
Jag tycker Myra skriver klokt om den nuvarande lagstiftningen https://www.gp.se/debatt/den-svenska-sexköpslagen-skördar-kvinnoliv-1.23609853

Jag tror absolut det finns personer utan missbruk/dålig uppväxt som säljer sex. Sen tycker väl jag att "den lyckliga horan" är trams som uttryck men att det garanterat finns personer som tycker att det är den bästa lösningen för dem själva att sälja sex.
Att helt ignorera dessa i debatten (och inte låta dem komma till tals) är inte ok enligt mig, det blir så konstigt när bara ena sidan ska räknas och höras.
Egentligen tycker väl jag helt enkelt att det borde vara de sexarbetande som skulle vara med och få diskutera och utforma lagar som gäller dem, men som sagt de får aldrig komma till tals. Hur en lag skulle se ut på bästa sätt kan jag inte riktigt uttala mig om.
Fuckförbundet är ju bla en organisation för sexarbetare.
Tack för artikeln! Den var intressant. Jag undrar om man har undersökt att det är säkrare för säljarna i de länder där det är lagligt att köpa?

Du har helt rätt i att sexarbetare borde få komma till tals. Jag är rädd för att det blir lätt mästrande röster som säger typ "de inte förstår bättre stackarna", jag är säkert själv skyldig till såna tankar. Men jag är ändå lite orolig över deras psykologiska hälsa, det är ju svårt att se sånt på andra.
Nu babblar jag nog men det vore trevligt om sexarbetare fick psykologbesök som stöd från staten.
 

Liknande trådar

Samhälle Kan vi inte diskutera det här? Paolo Roberto åkte fast för sexköp. Farmen-Paolo åkte fast med att ha förgripit sig på en kvinna från...
32 33 34
Svar
672
· Visningar
47 233
Senast: sjoberga
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 811
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp