Ribban börjar närma sig

T

thebest

Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt)

Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för världscupfinalen på Ribersborg i Malmö. Sverige får ställa upp med fem ryttare inklusive Linda Algotsson som är direktkvalad genom sina finalsegrar 2003 och 2004.
- Det kan bli hårt om de sista två platserna, tror förbundskapten Jan Jönsson.

Många svenskar vill vara med och slåss. Englandsbaserade Dag Albert är en som ligger bra till, han har en väldigt lovande häst i Who’s Blitz. OS-ryttaren Magnus Gällerdal som nyligen red stortävlingen i Badminton är en annan. Trots sina fina resultat har Magnus ännu så länge inte en enda poäng i världscupen.
Linda Algotsson började säsongen med en fin placering i franska Fontainebleau med Fair Dobbin. Sedan dess har det mesta varit nattsvart för den framgångsrika fälttävlansstjärnan som svarat för den fantastiska sportsliga prestation att ha vunnit båda de två världscupfinaler som hittills hållits. Och som givetvis vill försvara sin titel i Malmö.
Under våren har hästarna drabbats av fästingbett, hosta och hältor. Och Linda själv har haft högt blodtryck, alldeles för högt.
- Jag har fått hjälp av läkare genom SOK och mår bra nu. SM på Strömsholm är första tävlingen jag rider med medicin i kroppen. Medicinen gör att man får mycket mera mjölksyra i blodet än normalt. Så det här är verkligen en test.
I SM rider Linda OS-hästen Stand By Me. Vilken häst hon väljer på Ribersborg i augusti vill hon inte tala om ännu.
- Jag har haft så mycket problem hela våren, så det känns som om jag tar en tävling i taget just nu, säger Linda. Jag väljer den som känns bäst just då.

FEI Eventing World Cup 2005, ställning efter 13 deltävlingar:
1. Phillip Dutton, Australien 260 poäng
1. Bettina Hoy, Tyskland 260
3. Matt Ryan, Australien 200
4. Ruth Edge, Storbritannien 139
5. Lourenco Vieira da Silva, Brasilien 114
18. Linda Algotsson, Sverige 160
Övriga svenskar som hittills har tagit poäng: Viktoria Carlerbäck, Dag Abert, Sara Algotsson, Caroline Kjellman, Oskar Karlsson, Marie-Louise Ardin, Anna Hassö, Niklas Lindbäck, Katrin Norling, Johan Lundin och Sofia Bengtsberg.



Så vad tror ni? Vem får dom 2 sista plastserna och framförallt måste det även betyda att det troligtvis lär bli samma ryttare på Ribban som får rida EM , ja dom som har kvalat då givetvis.
 
Sv: Ribban börjar närma sig

Jag tror att Magnus kommer rida iallafall. Tävlingen i Polen är ju kvar för att ta poäng och jag tror han kommer greja det där!
 
Sv: Ribban börjar närma sig

Jag tror på Sara och Magnus.Sara lyckades ju bra i Luhmulen. Jag ska rida ponnyklassen...
 
Sv: Ribban börjar närma sig

Fast jag tror att Sara redan är klar i och med sin femteplats i Schenefeld.

Jag tror Dag och Magnus kommer få dom sista platserna, dels för att Dag har rätt mkt poäng redan och dels för att jag tror Magnus kommer lyckas bäst i Polen. Iof har väl Tobbe 2 hästar med i Polen så han kan ju få ihop rätt mycket poäng i och med det.

Lycka till i ponnyklassen Hebbeli :)
 
Sv: Ribban börjar närma sig

Ja visst är hon bara sådana här :smirk: överallt.
 
Sv: Ribban börjar närma sig

aicha skrev:
Ska du till Polen på tal om ingenting alls? :smirk:

Nä janne var så rädd att jag skulle vinna i Polen så eftersom han vill se EM ryttarna i finalen så fick jag stanna hemma :angel:

(obs!! ironi)

För det finns alltid någon som tror man menar allvar :crazy:
 
Sv: Ribban börjar närma sig

fio. skrev:
Nä janne var så rädd att jag skulle vinna i Polen så eftersom han vill se EM ryttarna i finalen så fick jag stanna hemma :angel:

(obs!! ironi)

För det finns alltid någon som tror man menar allvar :crazy:
Nädu, det var ingen risk.... :devil:
 
Sv: Ribban börjar närma sig

fio. skrev:
Nä janne var så rädd att jag skulle vinna i Polen så eftersom han vill se EM ryttarna i finalen så fick jag stanna hemma :angel:

(obs!! ironi)

För det finns alltid någon som tror man menar allvar :crazy:


Attans då.. :devil:
Vilka åker? Anna ska åka med Victoria Tevell, & Tobbe skulle åka med 2 va?
 
Sv: Ribban börjar närma sig

Nej, F är väl i samma sits som fio, de utgör ett för stort hot mot landslagsryttarna... :angel: Och dessutom fyller min mamma 70 på ons så jag hade inte följt med ändå.

Dessa ska till Polen enl SvRFs hemsida: Katrin Norling, Anna Hassö, Anna Hilton, Viktoria Tevell, Johan Lundin, Tobias Grönberg, Nilspetter Eng, Linda Algotsson, Magnus Gällerdal, Viktoria Carlerbäck, Niklas Lindbäck och Linda Algotsson.
Ska du dit?
 
Sv: Ribban börjar närma sig

Det vart för många anmälda till Polen Sverige fick endast 10 platser dit och det var jag , sofia, Tord Westergren, Gustav Samuelsson, Annelie Persson som fick stanna hemma.
Landslagsryttarna har ju företräde, vi andra dödliga skall egentligen rida dom vanliga *** , Men jag och sofia och nu Nils-Petter har ju fått varsin chans ändå i Världscupen även om vi står utanför truppen.
Inte för att jag egentligen hade råd att åka dit men hade jag fått hade jag ju skrapat i hop på något sätt och tagit konsekvenserna sedan när jag kom hem :crazy:
 

Liknande trådar

W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp