Rickards ilska efter SVT-tittarnas kritik

Tv-tittarna kritiserade SVT:s "Stjärnhoppningen" och kallade det för djurplågeri.
Nu slår programledaren Rickard Olsson tillbaka.
– Vad är det som gör att man tar sig rätten att bedöma det så hårt. Man borde kanske skaffa sig mer kunskap innan, säger han. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/noje/rickards-ilska-efter-svt-tittarnas-kritik/
 
Tv-tittarna kritiserade SVT:s "Stjärnhoppningen" och kallade det för djurplågeri.
Nu slår programledaren Rickard Olsson tillbaka.
– Vad är det som gör att man tar sig rätten att bedöma det så hårt. Man borde kanske skaffa sig mer kunskap innan, säger han. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/noje/rickards-ilska-efter-svt-tittarnas-kritik/

"Det kan jag inte göra, jag kan för lite för att säga när det går för långt. Men såvitt jag kan bedöma har hästarna det väldigt kul under de här inspelningarna, de tycker det är roligt, säger Rickard Olsson."

Är inte detta en "fantastisk" motsägelse av sig själv. Jag kan inget men jag bedömer att hästarna har roligt och ni som säger något annat borde skaffa mer kunskap. Ja, jisses :banghead:
Har han funderat på vem som är mest kritisk? Kan det möjligen vara de som verkligen förstår vad de ser och vet vad som krävs för att kunna hoppa en bana på en häst????
 
Tv-tittarna kritiserade SVT:s "Stjärnhoppningen" och kallade det för djurplågeri.
Nu slår programledaren Rickard Olsson tillbaka.
– Vad är det som gör att man tar sig rätten att bedöma det så hårt. Man borde kanske skaffa sig mer kunskap innan, säger han. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/noje/rickards-ilska-efter-svt-tittarnas-kritik/
Hur mycket får hästägarna betalt?

Hur kan han skylla på hästägarna? De har väl avtal som svider av helvete om de avbryter. Är inte SVT lite kända för det?

Det ser verkligen illa ut att överhuvudtaget lägga ut en sådan trailer. Dåligt omdöme. Ledsen jag blir.
 
Har man inte vett att vara ödmjuk nog att inse att det gör ont på hästarna att bli ryckta sådär i munnen efter att ha sett det inspelat och dessutom fått kritik tycker jag man har förbrukat sin rätt att hålla på med hästar. :down:

Hade det varit lika okej att göra liknande TV med tillexempel barn eller andra djur än hästar?
 
Jag tycker att de borde vara hårdare mot stjärnorna och helt enkelt säga till de som inte rider tillräckligt bra att de inte får galoppera eller hoppa. Rida över bommar på marken i trav får räcka för de som inte tränat tillräckligt. En ryttare som inte ens kan hålla i tyglarna ordentligt (lagom långa och händerna hyfsat stilla i trav) eller har tillräcklig balans ska inte tillåtas galoppera eller hoppa hinder. Inte ens på TV.

Men all credit till Anna Book! Hon tar det lugnt och rider på sin nivå och försöker inte imponera på nån utan bara ta sig runt banan på ett lugnt och harmoniskt sätt.
 
Tv-tittarna kritiserade SVT:s "Stjärnhoppningen" och kallade det för djurplågeri.
Nu slår programledaren Rickard Olsson tillbaka.
– Vad är det som gör att man tar sig rätten att bedöma det så hårt. Man borde kanske skaffa sig mer kunskap innan, säger han. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/noje/rickards-ilska-efter-svt-tittarnas-kritik/

Jag kan heller inte låta bli att undra vad hela tävlingen har att vinna på detta. Drar det verkligen publik?
 
"Det kan jag inte göra, jag kan för lite för att säga när det går för långt. Men såvitt jag kan bedöma har hästarna det väldigt kul under de här inspelningarna, de tycker det är roligt, säger Rickard Olsson."

Är inte detta en "fantastisk" motsägelse av sig själv. Jag kan inget men jag bedömer att hästarna har roligt och ni som säger något annat borde skaffa mer kunskap. Ja, jisses :banghead:
Har han funderat på vem som är mest kritisk? Kan det möjligen vara de som verkligen förstår vad de ser och vet vad som krävs för att kunna hoppa en bana på en häst????

Jag tänkte precis samma sak när jag läste det. Först säga att man inget kan, och i nästa stund ändå göra en bedömning av hur hästarna upplever det. En bedömning som jag själv verkligen inte kan hålla med om efter att ha sett det klippet. Men jag kanske ska skaffa mig lite mer kunskap...
 
Varför sätter man inte en halsring på hästarna och säger åt ryttarna att hålla i den över hindren? Istället för att hänga i tyglarna!
Enligt utsago ska de ha gjort det, jag antar att det faller på att "Stjärnorna" inte klarar av att hantera remmen. Det krävs väl ett ett visst mått av balans att kunna göra det, alternativt att de tränar på det och inte enbart blir informerade (som de ska ha blivit enligt utsago).
 
Jag tänker att dessa klipp och andra jag har sett visar att de går för fort fram. Dvs de behöver träna mer innan de börjar hoppa, grunden saknas.
 
Jo givetvis, men ökar publikmängden p g a "Stjärnhoppningen", är publiken verkligen intresserad av att se den? Om de fick välja, hade de hellre sett något annat?
Det här funderar jag också på? Vem är egentligen målgruppen? Ställer mig högst tveksam till att den hästkunniga publiken föredrar detta framför nått mer begåvat, kanske en clinic med en duktig ryttare.

Med tanke på att vi är en av sveriges mest utövade sporter, varför tror de att de behöver "locka fler utövare genom att dra uppmärksamhet med kändisar"?

Hjälp hockeyn med nått fånigt jävla kändisjippo istället, de är ju betydligt färre. Av nån anledning får de ändå betydligt mer seriös TV-tid...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Måndagens program av TV4:s ”Nyhetsmorgon” fick tittarna att reagera. Programledarna Thomas Ritter och Rania Shemoun Olsson anklagas för...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson vann Jerringpriset igen. Det väckte på nytt kritiska röster mot priset - som borde göras om, enligt SVT-experten Jacob...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Whirlie
·
  • Artikel
Hästnyheter Örebroaren och dansprofilen Dermot Clemenger är klar för en ny säsong av SVT:s program Stjärnhoppningen. ... Källa / Läs mer...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 484
Senast: Lipperta
·
  • Artikel
Hästnyheter SVT och Jerringpriset har varit veckans stora snackis i idrotts-Sverige. Nu ger sig tv-profilen och fotbollsexperten Olof Lundh in i...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp