phuwa

Trådstartare
Jag har en häst som i vänster varv skjuter ut vänster bak och går på tre spår
I högervarv vill framdelen gå innanför spåret.
Jag behöver alltså jobba på rakriktningen, har ni några konkreta tips på hur jag ska tänka och övningar?
Grunden är ju att alltid flytta framdelen till bakdelen efter som att motorn sitter där.
 
Tror att övningar för ryttaren att ge rätt hjälper samt sitta rätt ger bättre resultat. Har hjälpt mig att komma vidare samt jämnare häst. Börja med att låta en massör gå igenom hästen för att säkerställa att allt är ok.
 
Sådär gjorde vår travhäst när han kom hem efter 2 år i proffsträning, vi fick behandla ett bakknä två gånger och sedan jobba med öppnor, slutor och lite skänkelvikningar. Senare lade jag till backar och skritt med vagn där jag kunde reglera rullmotståndet.
En bit in i rehaben fick han också träffa equiterapeut för nålar och annan korrigering.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 373
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 960
Senast: JohannaB
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp