Rida 3 olika klasser på meeting

thehorsesxD

Trådstartare
Hej! Har kollat runt på Tr men hittar ej svaret på min fråga så tänkte kolla om nån här har koll på vad som gäller.

Jag ska starta dressyr på min ponny och tänkte rida LC, LB ena dagen och LA andra dagen. Frågan är om man får göra så?
 
Det är väl max två starter per dag, så det bör inte vara några problem att rida tre klasser på ett meeting, om du tror att din ponny orkar det.

Det enda jag tänker på är om du vill starta både LC, LB och LA med samma ponny, samma helg? Det är ju ganska stor skillnad på LC och LA, har svårt att se att ett ekipage "hör hemma" i både LC och LA samtidigt.
 
Det är väl max två starter per dag, så det bör inte vara några problem att rida tre klasser på ett meeting, om du tror att din ponny orkar det.

Det enda jag tänker på är om du vill starta både LC, LB och LA med samma ponny, samma helg? Det är ju ganska stor skillnad på LC och LA, har svårt att se att ett ekipage "hör hemma" i både LC och LA samtidigt.

Ja, men ville bara rida LC för att vänja honom inne på banan då han nästan aldrig tävlat dressyr förut. LB och LA är mer för resultatens skull.
 
Ja, men ville bara rida LC för att vänja honom inne på banan då han nästan aldrig tävlat dressyr förut. LB och LA är mer för resultatens skull.

Jag tror inte man får rida LC och LA på samma meeting. Men det står i TR.
Tror du bara får rida LC-LB eller LB-LA
 
Hej! Har kollat runt på Tr men hittar ej svaret på min fråga så tänkte kolla om nån här har koll på vad som gäller.

Jag ska starta dressyr på min ponny och tänkte rida LC, LB ena dagen och LA andra dagen. Frågan är om man får göra så?
Om du ska starta i Dressyr så är det moment 204 du ska kolla på.

och jag som ÖD tycker inte heller att det är tydligt men jag skulle nog tolka det som att du får rida den kombinationen du vill?
 
Senast ändrad:
Om du ska starta i Dressyr så är det moment 204 du ska kolla på.

och jag som ÖD tycker inte heller att det är tydligt men jag skulle nog tolka det som att du får rida den kombinationen du vill?

Solklart ja på häst men oj så luddig skrivelsen var för ponny 😲
 
Hej! Har kollat runt på Tr men hittar ej svaret på min fråga så tänkte kolla om nån här har koll på vad som gäller.

Jag ska starta dressyr på min ponny och tänkte rida LC, LB ena dagen och LA andra dagen. Frågan är om man får göra så?
Fick svar från förbundet att det saknas motsvarande regler för ponnyer för de regleras genom uppklassning som går att läsa sig till i mom 212.4.2.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 580
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Bee
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
23 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp