rida dressyr i islandssadel?

B

blondi3958

Går det?
Jag hittar ingen dressyrsadel i min prisklass + att dom som jag hittar i min prisklass inte är så som jag vill att dom skall vara.
Hittar fleraislanssadlar som jag gillar.

Dom skall vara till mitt varmblod.
Någon som har en islandssadel till sin häst(annan ras än islänning!) :confused:
 
Det går hur bra som helst att rida dressyr i en islandssadel! De är faktiskt ganska lika vanliga dressyrsadlar, det är många som har dressyrsadlar till sina islänningar!
 
precis vad jag gått och funderat på den senaste veckan, när jag provade min kompis islandshästs sadel på mitt stora halvblod och upptäckte att den passade henne alldeles utmärkt!
vet iofs inte vad det är för sadel, bara att det är en henri de rivel, men jag är inte såpass kunnig att jag ser skillnaden på en islandssadel och dressyrsadel. misstänker att det är en dressyrsadel dock, men nu spelar det ju ingen roll, hon gick bra med den och det går tydligen att använda vilken som :)
 
Ring och fråga nån som säljer islandssadlar. Jag vet inte om jag har djupt säte på min nu , men det är i alla fall djupare än det jag hade förut så det finns skillnader.
 
Jag har sålt flera av våra gamla islandssadlar till "vanliga" hästar. Dels som dressyrsadel när det varit lite djupare säte, dels som långfärdssadel då det finns packöglor och ringar.

Det är många som har islandssadlar hängandes hemma i normal bomvidd, har man en häst som inte behöver extra vidd kan man göra ett kap på begagnatmarknaden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: Grazing
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: MimmiNO
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 981
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp