Bukefalos 28 år!

Rida in ungponny?

S

_smirnofff_

Har i tankarna att köpa mig en ungponny att rida in & sen utbilda.

Men vad tycker ni max längd & vikt är? På C ponny? På D ponny?
 
Sv: Rida in ungponny?

Det beror ju på hur ponnyn är byggd, storlek, grov eller smäcker.
Beror också på hur du själv sitter, balans, om du har väldigt långa ben eller kanske korta. Långt eller kort överliv.

Min D-ponny är 148 mkh, han var dock 145 mkh då jag red in honom som 5 åring, grövre byggnad och viktbärande.
Själv är jag 164 cm och väger 60 kg.
 
Sv: Rida in ungponny?

Beror som sagt på hur hästen är byggd. Min maxade D-ponny har maxvikt på 55 kg. En normalbyggd c-ponny (connemara) skulle jag maxa 60 kg.
 
Sv: Rida in ungponny?

Jag red in min Welsh Cob som är 148 cm. Jag var tyngre då än idag, är 174 cm lång och väger 69 kg nu. Hon är 5 år nu och stark och mycket viktbärande. Tävlas i western.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag håller just nu på att rida in ett russ på tre år. Än så länge rids han fortfarande med ledare, och vi har travat några gånger...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Cambrie
·
Ridning Satt och fundera häromdagen på att jag nästan alltid har lättare att hålla balansen när jag rider mindre hästar som C ponnys eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 636
Senast: Krummi
·
L
Ridning Jag vet att det är o lika för alla ponnyer och ryttare så jag undrar såklart bara på ett ungefär! Men jag undrar hur stor skillnad det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 062
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp