Rida med GPS?

Xazo

Trådstartare
Jag har en fundering... Skulle det finnas intresse att istället för att få en karta när man ska ut på långtur få med sig en grovskiss över ridvägen på papper samt en laddad GPS för att rida rätt väg.
Skulle du kunna tänka dig att göra en sådan grej?
 
Sv: Rida med GPS?

Hmm. Nej. Jag skulle aldrig rida långtur på ett ställe jag inte vart innan. Skulle antingen tagit en lååång promenad eller ridit där med någon som kunde markerna..

Men skulle jag gjort det så skulle det varit en smart ide. Jobbigt att prassla med kartor och vika och upp ner kan jag tänka mig. Fast GPS´en måste ju vara rätt stöttålig ifall man ramlar av och sånt..och lätt hanterlig..
 
Sv: Rida med GPS?

Hm... alltså, rent generellt så är ju inte ridvägar & dyl med i gps systemet, brukar bara vara "vanliga" väg kartor. Men om det finns så varför inte? :)
 
Sv: Rida med GPS?

jag har en slagtålig GPS med terrängkarta, verkligen super när man vill ut och irra i skogen efter nya ridvägar !! :love:
 
Sv: Rida med GPS?

Jag är "geografisk dyslektiker", jag har en vägnavigator i bilen och en GPS med friluftskartan när jag rider. Den jag rider med är både stöttålig och vattentät, till skillnad från den jag har i bilen.

Helt oumbärlig. Klart du kan rida med GPS, bara det är rätt sort.
 
Sv: Rida med GPS?

Jag är "geografisk dyslektiker", jag har en vägnavigator i bilen och en GPS med friluftskartan när jag rider. Den jag rider med är både stöttålig och vattentät, till skillnad från den jag har i bilen.

Helt oumbärlig. Klart du kan rida med GPS, bara det är rätt sort.

Vart kan man få tag på en då? Pris?
 
Sv: Rida med GPS?

Finns på de flesta "el-butiker", jag har en Garmin eTrex Venture Cx, kostar väl en 2500:- på El Gi*ganten.

Du får en hyfsad GPS för en tusenlapp.
 
Sv: Rida med GPS?

Jag tror säkert intresset finns.
Jag däremot, föredrar hederliga kartor och kompass.
En GPS kan gå sönder och vad gör man då?
Bättre att lära sig använda karta och kompass och använda GPS som stöd. Det ser ja som den ultimata lösningen.
 
Sv: Rida med GPS?

Haha det har vi redan ett företag som har här :) Över hela kommunen :)
 
Sv: Rida med GPS?

Jag har en fundering... Skulle det finnas intresse att istället för att få en karta när man ska ut på långtur få med sig en grovskiss över ridvägen på papper samt en laddad GPS för att rida rätt väg.
Skulle du kunna tänka dig att göra en sådan grej?

Jag skulle tycka det var en sketabra idé! Jag har jättedåligt lokalsinne och kan virra bort mej, har hänt mer än en gång.....:confused:
Om man kunde ha GPS i mobilen, för den har jag alltid med mej, så kan man ta upp den och kolla vart man egentligen befinner sej. Istället för att virra omkring i skogen som jag gör nu. Och på grund av mitt lokalsinne brukar jag för det mesta hålla mej till ridstigar jag ridit förr, men en GPS vore räddningen. Både jag o hästen skulle få lite mer omväxling då.
 
Sv: Rida med GPS?

Gubben min har gps, men jag tar hellre vanlig karta med mig, det räcker bra, speciellt när jag har kartläsare med mig på vagnen (tar alltid en häst med vagn med ut på långturer).

Jag tror på att ha så lite grejer som möjligt med mig när jag rider och lasta fullt på vagnen när den är med.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
IT & mobiler När folk kommer hem till mig och kör hit med gps, så blir de guidade att köra ner på grusvägen till grannen. Det är inte rätt väg till...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 394
Senast: Inte_Ung
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 987
Senast: JohannaB
·
Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp