Rida med Kavaj

G

gullebarn

Antingen har jag inbillat mig och det sitter bara i huvudet på mig eller så är det så.. Jag kan inte tävla med kavaj.. eller ja kan och kan..Det känns så iallafall:crazy:
Är jag ensam om det här problemet?
Ska man träna att rida med kavaj eller hur 17 ska man göra?:o
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag har storlek 38 på kavajen men 36 på vanliga kläder. En kavaj som sitter lite stramt tycker jag är otroligt obekvämt, men med min lite för stora känner jag inte av den. Kanske ett tipps :).
 
Sv: Rida med Kavaj

Tävlar du i hoppning eller dressyr?
om du tävlar i hoppning, om det inte är stilhoppning ha snygg jacka då vad gör det? :angel:

Jag har tycker det känns barnsligt men jag använder kavaj oftast ändå, men i bland hoppar jag i klubbjackan .. :D
Men om du tävlar tillsamans med nån så kan ni göra upp att båda har det då käns det inte lika barsnligt. :P:) Altså om ni tävlar samma dag på samma ställe eller nått ^^
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag har dilemmat att jag inte vill ha säkerhets västen (haah, ja är sååå dålig på att använda den, den åker i stort sett bara på på tävling:angel: )

, jag vill inte ha den över kavajen, så jag har tävlat med min lumberjacka istället=)

kan slänga in en bild på hur det ser ut när jag har västen under den.

DSCN4203.jpg
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag och mina 2 bästisar haaatar att rida i kavaj ! så vi tar våra klubb jackor med vårat namn på och så rider vi med dom så ser vi ut som ett litet lag :) men hörrni jag ska vara med på dressyr km kan jag ha min klubb jacka då eller kommer dom klaga på att jag inte ser ut som jag sträcker upp ryggen ?? ;) ;) :confused:
 
Sv: Rida med Kavaj

På KM är det klubben som bestämmer vilka klädselregler som ska gälla.

På vanlig dressyrtävling (lokal och uppåt) måste man ha kavaj.
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag är tvärtom! :p Jag kan inte rida på en tävling i något annat än kavaj! Tom med på lokaltävling har jag kavajen på! Men inte på clear round dock, men det räknas ju inte som tävling...
 
Sv: Rida med Kavaj

jag tycker du borde ha kavaj i km i dressyr man har det alltid i dressyr så är det ;)
Men du kan ju bara ha den när du är inne på banan å tävlar.
 
Sv: Rida med Kavaj

jag tänker inte på att jag har en kavaj på mig när jag tävlar:p
 
Sv: Rida med Kavaj

Åh jag som tycker att det känns mycket bättre att tävla i kavaj!

Men det är väl olika vad man tycker... det gäller ju att ha en bekväm kavaj som man trivs i och tycker är snygg också! :)
 
Sv: Rida med Kavaj

I hoppning mest. Jo brukar rida med klubbjackan istället.. :angel: men jag vill ha kavaj.. det är fint juh :p
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag är tvärtom! :p Jag kan inte rida på en tävling i något annat än kavaj! Tom med på lokaltävling har jag kavajen på! Men inte på clear round dock, men det räknas ju inte som tävling...

ahha okej :) ja alla är vi olika ;)
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag tävlar alltid med kavaj men inte när det e lag tävling då rider jag med klubb jacka.
Men om man tycker att det e obekvämt att ha kavaj såklart att man ska hoppa över den o rida i jacka. :)
 
Sv: Rida med Kavaj

Du kanske behöver en annan kavaj? Annan modell, storlek? Sitter kavajen fel så är det klart det känns lite ovant.

Annars är det nog en vanesak, du får öva att rida med kavajen hemma:idea:
 
Sv: Rida med Kavaj

haha jaa jag tror nästan det.,.:rofl: kommer att se kul ut.. hihi :D
bangade kavajen igår på tävlingen å :angel: (red i klubbjackan) men å blir så avensjuk på dom somr ider så fint i kavaj.. jag måste lära mig de nu.. :crazy: :bump:
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag har en kavaj men den är lite liten så på höst-vinter-vår tävlar jag i min lite tunnare jacka, både snyggt & bekvämt. På sommaren tävlar jag ofta i väst med en lite tunnare långärmad under.
 
Sv: Rida med Kavaj

På sommaren tävlar jag ofta i väst med en lite tunnare långärmad under.[/QUOTE]


Är detta godkänd klädsel?
Trodde det antingen var kavaj eller klubbjacka.:confused:
 

Liknande trådar

Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 755
Senast: Ramona
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
435
Senast: hamilton1
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 010
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Melatonin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp