Rida med spricka i fotknölen?

N

NickDaloy

Trampade i tisdags och trodde jag hade stukat foten, men det visade sig vara en liten spricka. Kan man rida med sånt? Vill in inte låta pållen stå så länge det tar för det att läka.
 
Sv: Rida med spricka i fotknölen?

Jag gjorde samma sak för 5-6 år sedan när jag precis hade fått en ny häst, naturligtvis red jag ändå... ;) Men jag får fortfarande ont av sprickan ibland, om det beror på att jag red med den eller inte kan jag inte svara på...
 
Sv: Rida med spricka i fotknölen?

är inte det bättre att fråga doktor om den saken? DU får väl muta nån att rida din häst sålänge annars
 
Sv: Rida med spricka i fotknölen?

Rid utan stigbygla? Då borde de ju inte bli samma belastning? Eller så kan du väl arbeta från maren men tömkörning o.s.v.?
Jag sulle nog inte rida normalt iallfall, de blir ju rätt stor belastning för fotleden.
 
Sv: Rida med spricka i fotknölen?

Jag har också en spricka sen några år tillbaka.
Jag fick inte rida på tre veckor för läkaren (han trodde att det var en stukning), så jag tömkörde och longerade.
Började rida efter exakt tre veckor och har ridit sen dess. Opererad en gång eftersom jag hade fått lösa benbitar. Är fortfarande inte helt återställd och kommer troligtvis aldrig bli det helller så.
Jag hade kollat med en läkare. så det verkligen inte försvårar ev läkning.
 
Sv: Rida med spricka i fotknölen?

Går alldeles utmärkt, men min fot ser inte riktigt ut som den gjorde innan....spricka i fotknöl, fick ej belasta, hoppade på kryckor.
Red men dock utan stigbyglar i 4 veckor, idag funkar foten bra, men jag har fått två(!!!)fotknölar. Däremot kan jag inte använda vissa skor, ger de tryck så domnar foten och jag får stickningar i den.
Vill man att det ska läka ordentligt och inte ge framtida men, så är det nog vila som gäller.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 544
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 777
Senast: Fiorano
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp