rida tidigt..

U

Uddatyp

hur tidigt rider ni som tidigast?
jag måste ibland rida redan vid kvart i 8 på morronen..känns så tidigt..men har inte så mycke val vissa dagar.

hästarna får mat vid halv 7 ungefär och min häst får bara hö..
hästen verkar inte bry sej..

men hur tidigt kan ni komma o rida utan att de känns för tidigt liksom?
 
Sv: rida tidigt..

Jag rider när det passar mig...bara hästen hunnit äta mat och så.ibland sjukt tidigt som 6-7 på morgonen och på sommrarna mitt i natten:)
 
Sv: rida tidigt..

Varje lördag rider jag klockan 7 på morgonen (enda tiden det är ledigt i ridhuset för dressyrträn.) Min häst får tugga hö medans jag fixar med allt innan. Han är lika glad som alltid, har faktiskt inte brytt mig om att lära honom klockan...:angel:
Övriga dagar rider jag oftast på kvällarna!
Oroa dig inte, din häst är lycklig som får regelbunden motion iaf, det är det minsann inte alla som får!

Lycka till! :devil:
 
Sv: rida tidigt..

Men gud, jag satte en djävul efter "Lycka till"... Sorry, du skulle få en sån här istället: :love:
 
Sv: rida tidigt..

När det är kallt ute tycker jag det är skönast att rida mitt på dan, typ vid tolv nån gång. Då slipper man sitta och frysa (stackars jag har inte tillgång till varken ridbana eller ridhus:cry: ), även om man klär på sig hela garderoben så blir det lätt till att frysa. Särskilt om nosen. Och så är jag dålig på att ta på mig om händerna :angel: Sen är ju mina fötter isbitar. :angel: Men på sommaren blir det när som helst, ska man rida till vattnet blir det när inga turister är där.
 
Sv: rida tidigt..

Jag rider inte så tidigt under terminerna, eftersom jag går i skolan på morgnarna ;) Men på sommaren kan jag rida ut tidigt på morgonen, vid halv sju ungefär, för att undvika den värsta hettan...
 
Sv: rida tidigt..

på sommaren kan jag rida tidigt :) fast jag tror inte jag kommit iväg innan sju någon gång. Dock är det så mysigt att rida tidigt :)
 
Sv: rida tidigt..

Vi rider alltid vid 8 tiden på morgonen, på helgerna kan det bli lite senare. Helst vill jag förstås att det blivit lite ljust ute, då jag är mörkrädd, och kan överföra det på hästen. Jag tycker inte att de bryr sej vilken tid man rider. Det kan vara ganska skönt att få rida tidigt, det är inte så mycket trafik efter vägen, bara nån traktor och post o sopbil. Och så är inte grannens vilda fyrhjulingsungar hemma utan i skolan och kan inte skrämma oss med alla sina motordrivna leksaker.
 
Sv: rida tidigt..

jag har morgonfodring varje onsdag å jobbar sen från 9 på morgonen till 12 på natten så då rider jag på morgonen mellan 6-7.. men ibland får han vila när jag e trött haha!!:D
 
Sv: rida tidigt..

Jag rider i stort sett aldrig tidigare än kl. 10 :angel: Jag är väldigt morgontrött och är rätt att jag skulle sitta och somna ifall jag red så tidigt :D Dessutom går jag ju i skolan på veckorna så då rider jag inte förrän vid 4 tiden, ibland inte förrän vid 5.

Däremot på somrarna kan jag rida väldigt tidigt innan alla blodtörstiga flugor och mygg har vaknat :P
 
Sv: rida tidigt..

Jag är en seg morgonridare..:crazy: Rider alltid (nästan) på em.Undantag är somrarna när man vill komma undan insekterna,då kan det bli vid 7-snåret.
 
Sv: rida tidigt..

när jag hade förra pållen kvar o tränade distans va jag uppe vid 4-5 på morgonen på somrarna för att hinna med o rida innan jobbet (börja 7) varken jag eller pållen klarade av alla hemska insekter o jag har STORA problem med värmen på sommaren.

Tycker om o rida tidigt annars oxå, men vill helst att pållen ska ha fått va ute en stund innan o givetvis hinna äta frukost i lugn o ro (ute). På sommaren är de ju bara å hämta pållen i hagen så tidigt som möjligt =)
 
Sv: rida tidigt..

Rider sällan före 16 på veckordagarna, eftersom jag jobbar till 15.
På helgen kan det bli vid 12-13 om jag ska rida ut, annars väntar jag till kvällen med att rida så pållan får vara ute så mkt som möjligt under dagen.
 
Sv: rida tidigt..

Jag rider när jag har tid. Förut jobbade jag natt och kunde vara hemma vid 4 på morgonen ibland, men vanligtvis vid 5, det var inte alls ovanligt att jag red/körde då.

Har även en sommar ridit mitt i natten på den sköthäst jag hade då, det var mitt i sommaren, helt underbart härligt.
Hästarna verkar inte bry sig det minsta, de verkar faktiskt mer besvärade när jag stör dem mitt på dan då de oftast står och halvsover då.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 756
Senast: tuaphua
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 134
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 633
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp