Rida ut själv

min är har liknande problem. Försöker man rida av stallplan ensam så står hon på bakbenen. Det går inte att få henne frammåt.

För tillfället har vi gett upp att pröva, rider ut med sällskap av annan häst eller med någon från marken. Uteritter är ganska ångestfyllda för henne så att bara komma ut är en vinst. Så vi har lagt ner ensam för tillfället och kör bara med sällskap.
 
Rid med annan häst för att 'komma igång'.

Gå med hästen istället för att rida. Efter ett tag går du bort och rider hem. Och förlänger ridtiden efter hur det går.
Ner med axlarna, slappna av och gå med bestämda steg och ta den med dej känslan upp på hästryggen.
 
I nuläget funkar det inte men jag har ju viljan att det ska gå i framtiden och vill därför ha tips på hur det kan tränas bort.

Eftersom du är medryttare tycker jag att du ska fråga ägaren hur du ska träna /vänja hästen enligt denne i första hand .

Tråkigt att vara medryttare utan vägledning från ägaren om du fått i uppgift att ändå rida ut den .
 

Liknande trådar

Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: CarroT
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
813
Senast: Valle
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Cs218
·
Kläder & Bli fin Halloj! Vad har ni på er nu i "mittemellan"-tider? Jag har skaljackor, men de är för varma nu och vanlig kofta blir snart för kallt...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp