Ridbana....

Centaur

Trådstartare
Såhär ligger det till:
Vi letar just nu efter hästgård. Dock så verkar det väääldigt svårt att hitta ett bra ställe! :( Så jag måste nog vara inställd på att stå kvar i det stall jag är nu ett bra tag... Problemet är att det finns ingen ridbana där, och med sprallig unghäst så känner jag verkligen behovet av en nu! Så jag får försöka övertala bonden att låta mig få lite mark, mot betalning då förstås.

Hur gör man på bästa sätt? Och billigaste? Det behöver inte vara nåt superunderlag, med tanke på att jag kanske kommer flytta om ett år eller så.. Finns ett sandtag vid stallet, kan säkert få sand för en rimlig peng därifrån. Men vad behöver man göra innan man lägger på sand? Marken jag tänkt fråga om är dels åker, dels gammalt bete. Det växer dåligt på den biten, så jag tänkte att just den delen är lättast att övertala bonden att ge upp.. :smirk: Det är hyfsat plant.
 
får man fråga vart du bor? finns några hästgårdar häromkring som är tillsalu..
 
Hur ser underlaget där betet ligger ut. Jag har under perioder ridit i en relativt plan hage, så jag hade nog försökt sätta staket kring en liten gräsplätt om den är lämplig. I så fall förstörs ju inte betet heller utan kan användas igen när staketet tas bort. :cool:
 

Liknande trådar

Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 311
Senast: ufot
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 345
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 198
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 379
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp