Ridbane fråga ...igen !

S

Sudd

Har trots halvtaskig ekonomi just nu ändå planer på att göra en liten ridbana på gården.
Problemet är att det är mycket träd, ojämt och mycket sten plus at marken lutar lite.
Hur mycket jobb tror ni det är för att fixa till något halvskapligt..behöver inte ha någon superbana utan bara nåt man kan skrutta runt lite på, sen försöker jag åka iväg till ridhus och träna "ordentligt".
Och naturligtivs ungefär vad det skulle kosta med röjning av marken och underlaget. Den ska bli ungefär 20x40..
 
Undrar jag med... finns ingen på gården jag har mina hästar.... däremot finns det ett sandtag (heter det så??) där, tänkte fråga dom som driver det om jag inte kan få fixa till nåt där. Sand finns det ju gott om, men behöver planas ut.

Hur mkt sand måste man ha på? :confused:
 
blanda gärna med grus också, för endast sand blir lätt jättelerigt och är alldeles för mjukt för hästarnas ben.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 705
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 522
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag kommer till våren anlägga en ordentlig ridbana men då marken där den tilltänkta banan ska vara är förbunden med EU bidrag som löper...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 485
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp