M

maria--

Hej Jag undrar om någon vill och kan kommma med lite förslag till mig:)
Jag har ett nyöppnat inacoderingstall på 12 hästar, skulle ibland behöva ett bollplank att ventilera vissa frågor och ideer med.
Ex håller på att anläga en ridbana har dränerat efter alla konstens reglar laggt sedan 15 cm berlager , 8 cm stenmjöl, sedan har jag börjat att lägga 5 cm ridgrus har nu fått ligga till sig samt att det har regnat på det. Nu kommer min fråga ska jag lägga ut 5 cm ridgrus till på en gång eller ska jag börja med 3 och se hur det blir ?
MVH Maria
 
Sv: ridbanna

Hur känns underlaget nu då? Jag vet iofs inte vad "ridgrus" är, men jag gissar att det är nån form av sand/finkornigt grus? Jag skulle vänta med att lägga på mera tills det känns som att det behövs! Lägger man på för mycket är det stor risk att banan blir för mjuk. I mitt ridhus har vi lagt på 5 cm sand 0/8 ovanpå stenmjölet, vi anla banan för 1.5 år sen och har fortfarande inte velat fylla på mera. (Banan används inte så jättemycket)
 
Sv: ridbanna

Hej Tack för ditt svar
Jag har bett en av ponny ryttare provrida den och den är hård, underlaget håller för att skritta och trava på men när hom galoperade kom hon ner till stenmjölet. Så jag måste nog lägga på mer. funderar på att lägga på 3 cm och lägga lite vid sidan en en bunke så jag har att lägga på yteligaer 2 cm om det skulle behövas.
Mvh maria
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 391
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 148
Senast: Habina
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 497
Senast: warg
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 421
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp