Ridboots till breeeda men korta hovar!

Nickelodion

Trådstartare
Har en treårig valack som kliver av sig skorna varje vecka. (bara skodd fram) Han ömmar mycket utan skor och ska jag rida/gå med honom på vägen/ridbanan så måste han ha nåt på fötterna.

Problemet är att han har 15,5cm breda hovar men bara 13cm långa...Så alla barfotaskor jag tittat på är antingen för smala eller för långa. :meh:
Han har väldigt rund hovform så jag funderar på om ett par cavallo simpelboots kan passa ändå..? Kan man lägga i nån sula eller liknande?
Någon som har samma problem som testat något annan märke?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Fick hem en ny häst i Maj och hon var ny skodd, jag tyckte hon såg lång ut. efter några veckor verkade en hovslagare ner henne och...
Svar
17
· Visningar
7 272
Senast: Dandylinn
·
Hästvård En häst i stallet har blivit ömfotad helt utan anledning. Och jag funderar på om det kan vara en lättare fångvarning på den? Men jag...
2
Svar
38
· Visningar
8 670
Senast: Nominous
·
Hästvård Efter lång tid borta från hästvärlden har jag nu möjlighet att ha häst igen. En bekant har en jättetrevlig vallack som jag haft kortare...
2
Svar
21
· Visningar
3 717
Senast: Hoppelhase
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 614
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp