Ridbyxor för Plus-sizes!

Void

Trådstartare
I hästsporten, och överlag, ska man helt vara en smal, lång tjej när man ska leta kläder. Hemskt gärna i juniorstorlek! Men vi vet väl alla att alla inte lever upp till idealet. Att hitta ridbyxor för en plus-size är inte helt enkelt, därför tycker jag att vi kan hjälpas åt och länka till ridbyxor i lite större modeller! :D

Jag hoppas att det inte är några fel i denna lista och att ni hittar ett par som faller er i smaken och passar baken :p Lägg gärna till fler par i egna kommentarer! :up:

Vanliga Ridbyxor-
Tygskodd Ridbyxa Hansbo || 36-46, även Juniorstorlekar || 199 SEK || XXL
Pull On || 36-50 || 299 SEK || Börjes
Comfort CRW || 36-48, även Juniorstorlekar || 299-349 SEK || Hööks
Knäskodd Domino || 34-46 || 335 SEK || Börjes
Helskodd Domino || 34-48, även Juniorstorlekar || 349 SEK || Börjes
3/4 Ridbyxa Hansbo || 36-46, även Juniorstorlekar || 349 SEK || XXL
Meldorf CRW || 34-46, även Juniorstorlekar || 379-399 SEK || Hööks
Softshell Domino || 34-46 || 399 SEK || Börjes
Madison CRW || 34-44, även Juniorstorlekar || 399-479 SEK || Hööks
Helskodd DL || 34-46, även Juniorstorlekar || 438 SEK || Börjes
Denim || 34-46 || 485 SEK || Börjes
Supreme || 34-46 || 495 SEK || Börjes
Kamouflage || 34-46, även Juniorstorlekar || 499 SEK || Börjes
Trenton CRW || 34-46, även Juniorstorlekar || 499-549 SEK || Hööks
Sure Seat CRW || 36-46 , även Juniorsorlekar || 499-599 SEK || Hööks
SWE Domino || 34-44, även Juniorstorlekar || 528 SEK || Börjes
Vouge CRW || 34-44, även Juniorstorlekar || 549-599 SEK || Hööks
Virginia CRW || 34-44, även Juniorstorlekar || 549-599 SEK || Hööks
Mainburger CRW || 36, 44, 46, även Juniorstorlekar || 579-599 SEK || Hööks
Emden CRW || 34-46, även Juniorstorlekar || 629-699 SEK || Hööks
Miami CRW || 34-44, även Juniorstorlekar || 649 SEK || Hööks
New Excellent CRW || 36-46, även Juniorstorlekar || 649-699 SEK || Hööks
Glitter Domino || 34-48 || 665 SEK || Börjes
Calabria CRW || 34-44, även Juniorstorlekar || 679 SEK || Hööks
Blanca CRW || 36-44 || 699 SEK || Hööks
Springfield CRW || 34-44 || 799 SEK || Hööks
Hahn CRW || 34-44 || 799 SEK || Hööks
Verden CRW || 44-54 || 799 SEK || Hööks

Jodhpurridbyxor-
Svás CRW || 36-48, även Juniorstorlekar || 379-479 SEK || Hööks
Icelandic Ladies || 34-46 || 598 SEK || Börjes
Ozzy CRW || 34-46 || 649 SEK || Hööks
Alfa CRW || 34-48 || 649 SEK || Hööks
Alvi CRW || 34-46 || 799 SEK || Hööks
 
Dem flesta märkena har egentligen större storlekar men jag tror att det bara tas hem dem "vanligaste" storlekarna som säljer "alltid". Men oftast går det att be om att beställa hem större storlekar :)
 
@Jordgubben från Skåne Tack för att du delar med dig! :D
@Mimsan_ Det gäller tyvärr inte alla, och det är ju roligare att åka till en affär och titta och prova lite olika utan att behöva beställa :) Men det går absolut att beställa om man bestämt sig för ett par! :up:

Lägger upp Hästias och Horsemeup's utbud senare eller imorgon :up:
 
Dessutom är storlekk 44 rätt så små, om man jämför med jeans i storlek 44.
Finska MA-NU gör byxor på måttbeställning, till samma pris som vanliga storlekar.
 
Pikeur Luciana komfort. Är rymligare i ffa midjan än deras vanliga byxor. Helt underbara! Finns upp till 48.

Kostar en slant men det är superkvalitet!

Till att ha i stallet gillar jag Hööks Horsehead islandsridbyxor (dom kan ha bytt namn på dem). Tygskodda. De är varma och sköna och ungefär en storlek större än märkningen säger. Har lätt 44 i dessa men kommer inte i de flesta andra "snygg-modeller" i strl 46 som Hööks har.
De är dessutom aslätta att lägga upp då de inte har dragkedja eller annat nertill och så är dom snyggt sadelskurna baktill.
Perfekt om man som jag inte växt i min bredd....
 
@Linda8142 44 är det officiella startskottet på Plus-size, i alla fall i Sverige ;) Nej, det är inte särskilt stort det heller, tyvärr. Hööks har inte så mycket som passar större kvinnor, och ridbyxor är oftast mindre än vanliga jeans till exempel, som nämnts tidigare.
@HannaZ Det är bra att man nämner även ridbyxor i högre prisklasser, Pikeur är ju lite dyrare men för många även favoriter! :D
@videnlis Har aldrig hört talas om det! Måste jag kolla upp! :up:
 
Har man större storlek än typ 48 så kanske man är för tung för att rida, så det kanske inte är så stor efterfrågan på större storlekar. Jag har nog 52-54 men vill inte rida pga min vikt så behöver ju inte ridbyxor, liksom.
 
Vet inte om fler sett, men jag fick reklamblad från Hööks idag där de verkar ha ett par nya ridbyxor "för kurviga tjejer" tror jag det stod. Verden heter modellen, finns upp till storlek 54.

Edit: såg nu att den redan stod på listan.
 
Har man större storlek än typ 48 så kanske man är för tung för att rida, så det kanske inte är så stor efterfrågan på större storlekar. Jag har nog 52-54 men vill inte rida pga min vikt så behöver ju inte ridbyxor, liksom.

Det beror ju på vilken häst man har.....
 
Jag hittade helskodda 48 och tygskodda 50 i en butik i Gbg i helgen. Blev chockad. Och generösa storlekar!
 
@Linda8142 Fast det beror ju helt på hästen, sitter man på en stadig grov Shire eller Percheron så kan man väga mer än om man sitter på ett varmblod! Själv rider jag Fjording för tillfället :)
Finns inte så många percheron och shire på ridskolor och uthyrningsstall... ;) och bara för att hästen är grov så behöver den inte vara stark.
 
Det beror ju på vilken häst man har.....
Önskar att fler tänkte som er dock! Inte alla som har samma insikt :p

Tyvärr har jag inga tips, där emot kan jag absolut hålla med om att det finns dåligt med storlekar/variation i passform.
Jag som är lång (180 cm) med långa ben har vant mig vid att ridbyxor slutar mitt på vaden... hur svårt ska det vara att göra olika benlängder som på jeans?! och självklart även större storlekar!
 

Liknande trådar

Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 443
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp