Ridbyxor, hur tajt väljer ni?

Roxanna

Trådstartare
Jag har bara kört med Pikeur senaste åren då jag kan deras storlekar och kvalitén är super, men nu tänkte jag skaffa mig något som lämpar sig för alldaglig träning och inte kostar lika mycket. Har hittat en helskodd modell jag älskar från Mountain Horse men hamnar såklart mellan storlekar. Går jag upp kommer benen bli lösa men över rumpan bättre.

Hur mycket tycker ni att era helskodda ridbyxor töjer sig? Hur tajt vill ni att de sitter som nya? Dessa är vinterridbyxor. Tacksam för lite Bukeråd :D
 
Jag vill ha tajta ridbyxor. Köper aldrig om de sitter löst någonstans, då letar jag efter annan modell med bättre passform.
Men det ska ju inte vara för litet, upplever inte att det brukar töja sig alls.

Det finns säkert annan modell/märke som passar dig bättre :)
 
Tajt, tajt, tajt.
Tyvärr har jag börjat få ont i knäna då jag passerade 40-års strecket så nu får jag ta lite mindre tajt.
 
Jag har bara kört med Pikeur senaste åren då jag kan deras storlekar och kvalitén är super, men nu tänkte jag skaffa mig något som lämpar sig för alldaglig träning och inte kostar lika mycket. Har hittat en helskodd modell jag älskar från Mountain Horse men hamnar såklart mellan storlekar. Går jag upp kommer benen bli lösa men över rumpan bättre.

Hur mycket tycker ni att era helskodda ridbyxor töjer sig? Hur tajt vill ni att de sitter som nya? Dessa är vinterridbyxor. Tacksam för lite Bukeråd :D
Lagom :D

Vinterbyxorna får gärna vara lite för stora. Det är varmare om det inte är lika tajt och så vill jag få plats med underställ och ev extra lager till under. Dessutom har jag en bred fjording, jag har spräckt flera par termobyxor som blivit för tajta tyvärr.

Sommartid får jag ha strl 44, i vanliga byxor har jag normalt 42. Jag har så hiskeligt breda vader att det stretar emot för mycket annars. En del är för tajta kring låren också..
 
Jag vill ha tajta ridbyxor. Köper aldrig om de sitter löst någonstans, då letar jag efter annan modell med bättre passform.
Men det ska ju inte vara för litet, upplever inte att det brukar töja sig alls.

Det finns säkert annan modell/märke som passar dig bättre :)

Ja jag kanske borde testa någon annan modell. Blev så kär i denna bara! :) haha men det viktigaste är ju att de är funktionerliga
 
Tajta! Men jag väljer alltid mjuka sorter - min favorit är MH Allison, men då väljer jag knäskodda för att jag tycker över lag att helskodda är stelare o svårare att ha på sig. Jag vill ha ridbyxor som är så bekväma att jag glömmer att jag bär dom. :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 907
Senast: Habina
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 762
Senast: Salinero
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 287
Senast: fetange
·
Utrustning Nu har jag blivit less på att jaga efter ett par billiga, PASSANDE ridbyxor, så jag ger upp och töjer på budgeten lite för att skaffa...
Svar
6
· Visningar
3 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp