Bukefalos 28 år!

Ridbyxor i softshell

Centaur

Trådstartare
Någon som kan tipsa mig om bra vinterridbyxor? :)
De ska såklart vara varma, mjuka/smidiga och helst ha helskoning i silikon, inte läder/fuskläder. Jag har Pikeur nu och trots att jag gått upp en stl från de vanliga känns de väldigt stela och obekväma.
Såg att Horze hade fått en ny modell, är det någon som hunnit köpa dem?
 
Tack ska kolla på dem. Har för mig att spooks är väldigt små i stl? :)

Väldigt små nej, figursydda ja :) Jag har min vanliga storlek i både över- och underdelar.

Ang just ridbyxorna, jag har 72 i Pikeur och S i Spooks, fick ta M i de fodrade då de inte är lika stretchiga så S blev för tight om rumpan :o
 
Eftersom jag vet att ts är lång så snor jag tråden. Hur upplever ni längden på de märken och modeller ni har? Pikeur vet jag ju att funkar för oss långbeningar, men hur är det med de andra som har softshellfoder?
 
Eftersom jag vet att ts är lång så snor jag tråden. Hur upplever ni längden på de märken och modeller ni har? Pikeur vet jag ju att funkar för oss långbeningar, men hur är det med de andra som har softshellfoder?

Det skiljer knappt något i benlängd på mina Pikeur 72 och Spooks S-M.

Edit: Jag räknas definitivt som långbent.
 
@Centaur Var på Granngården igår o provade deras helskodda, de var mycket skönare än mina Pikeur! Fick gå upp en storlek dock mot Pikeur och jag som inte är lång, 164 cm, så passade dom perfekt på benen men var ju rätt stretchiga så borde nog även kunna passa dig. Ska rida idom idag så får du recension sen!
 
Någon som kan tipsa mig om bra vinterridbyxor? :)
De ska såklart vara varma, mjuka/smidiga och helst ha helskoning i silikon, inte läder/fuskläder. Jag har Pikeur nu och trots att jag gått upp en stl från de vanliga känns de väldigt stela och obekväma.
Såg att Horze hade fått en ny modell, är det någon som hunnit köpa dem?

Köpte Zagal på Hööks för någon vecka sedan och är grymt nöjd än så länge :)
 
@Centaur De var kalasbra! Visserligen ovan känsla för mig med helskodda, har ju kalvskinns sadel men jättesköna att rida i och satt bra. Varma o gosiga! Dock tror jag Pikeur är varmare när det är riktigt kallt ute.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver en ny jacka till hösten. Någon mjuk och smidig med "tröjkänsla" eller iaf inte stel och otymplig. Kanske softshell? Inget...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Ia*
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag undar om det är fler som varit med om samma sak som jag? I augusti förra året så köpte jag en häst, osedd från...
2
Svar
26
· Visningar
6 081
Senast: Pilot
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 931
Senast: pews1972
·
E
Utrustning Som sagt så letar jag efter ett par nya helskodda ridbyxor med mjuk skoning. Har några sen tidigare men där är skoningen stel och...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp