Ridbyxor med LÅG midja

M

mamsan

Finns det? Var i så fall? :confused:
Jag blir tokig på alla ridbyxor med knäppning ovanför naveln.. Vill ha ett par vanliga sköna helskodda ridbyxor men låg midja..
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Jag har ett par från back2back med låg midja. Dock rätt dålig kvalitet på dom. Det helskodda har på vissa ställen blivit så tunt att det snart går sönder, plus att det gick hål på tyget efter ca 2 v :mad:
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Hur låga?
Stringtroselåga eller bara under naveln?
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Notorius skrev:
Hur låga?
Stringtroselåga eller bara under naveln?

Strax över höfterna skulle jag vilja efterlysa!! Ty mellan höfter och navel, liksom. För låga är nog inte praktiskt tror jag...
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

hmm, alla mina ridbyxor sitter då under naveln....? :confused:

har mestadels pikeur...
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Jag testade ett par Roping för ett tag sen.
Dom var LÅGA i midjan, och även väldigt stretchiga! Ursökna, helt enkelt :)
Slutade en bit under naveln.
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Shires har hipster modell på sina ridbyxor.
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

zykk skrev:
Jag har ett par från back2back med låg midja. Dock rätt dålig kvalitet på dom. Det helskodda har på vissa ställen blivit så tunt att det snart går sönder, plus att det gick hål på tyget efter ca 2 v :mad:

Håller med, mina är slitna på skoningen och jag har inte användt dem mycket. Köpte ett par nya Buffalo och det verkar ha bättre kvalite!
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Centaur skrev:
hmm, alla mina ridbyxor sitter då under naveln....? :confused:

har mestadels pikeur...

Alla är inte likadant navlade så frågan kan vara lite knepig att besvara... :angel:
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Jag tror de flesta ridbyxtillverkana ( åtminstone de större ) har någon eller några modeller som är lägre i midjan. Ta dig till din lokala ridsportbutik och försök få dem och ta hem ett par som du vill ha. Jag tror i alla fall att Pikeur, Euro-Star och Mountain Horse har. Roping har även en ridbyxa av hipstersmodell som alltså är med låg midja,
denna finns hos Lillhästen (www.lillhastenistav.se) för 200:- men den är dock endast Tygskodd.

Lycka till med letandet i 'ridbyxdjungeln' !
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Nej Pikeur är jättehöga!
I alla fall mina, kan ju bero på modellen.
Men dom slutar en lång bit över naveln.
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Equiline har ju en modell som ska vara extra låg!
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Dessa ridbyxor är jätte sköna! snygga och håller sig snygga efter tvättar!
ridbyxor
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Pikeur har modeller med både hög och låg midja. Har ett par "vanliga" och ett par som sitter som ett par lågt skurna jeans.

Mvh

Camilla
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Tack för alla tips :) Jag ska leta runt och prova mig fram!
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Pikeurs låga heter Cindy i helskodd och Ciara i oskodd. De är skitsköna men mina va för stora så jag gav bort dom, hon som har dom nu älskar dom!
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Min syster har ett par helskodda från Hööks, de svarta med ljusgrå skoning. De är låga i midjan. Provade dom men dom var på tok för låga för mig, jag vill ha dom så där höga över/på naveln för det blir bekvämare då :D
Har ändåalltid tröjan utanpå så det syns inte att jag har dem uppe i armhålorna :rofl:
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

Sonnenreiter har kanonsnygga och sköna ridbrallor i alla möjliga (och omöjliga) ;) midjehöjder! Kolla tex på Agersta ridshop! Visserligen skoridbyxor... men de är snyggast tycker ju jag :)
 
Sv: Ridbyxor med LÅG midja

cavallo:
2013480g.jpg


sen har ju pikeur också
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 282
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Letar efter lite vettiga friluftsbyxor, helst med låg midja - medelhög går eventuellt bra med mycket stretch och skönt/mjukt/smidigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 628
Senast: Flixon
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 151
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp