Ridbyxor med lite lägre midja?

Sassy

Trådstartare
Jag letar nya ridbyxor nu, men alla jag hunnit prova verkar ha så hög midja. Eftersom jag är kort resulterar det i att midjan hamnar i armhålorna :crazy:
Någon som vet en modell (gärna av bättre kvalité, hellre bra byxor än lågt pris) som sitter bra??
 
Jag har samma problem som dig. Och ärligt... jag har ALDRIG hittat ett par ridbyxor som har passat mig bra. Som tur är så är jag duktig på att sy, så jag syr ner midjan dit jag vill ha den. Om du inte kan fixa det själv så hör med en skräddare. :D
 
hööks släppte ju ett par nu med låg midja för att hänga med i trenderna...
testa dom...

:banana:charlie :banana:
 
jag har ett par, hemskt osköna då jag har höga höfter. så har du ett par med hög midja ska vi byta? ;) :D
 
Cavallo har ett par med låg midja, de är SUPER sköna och väldigt snygga. :love:
 
Det står Big Ben i mina (men dom är inte bigga) :D
De finns med "normal" benlängd och med extra långa. Jag provade de långa men då tyckte jag midjan blev lite högre :confused: så det fick bli de "normala" och då satt de lågt och bra i midjan.
 
Eurostar har ganska så låg midja på flera av sina modeller. Men ska du har riktigt låga så kolla in Anky-byxorna.
 
Kentuckys midja är "mellan", går till ca 3 cm under naveln på mig.
Tyvärr är benen ganska korta men man kan ju inte få allt :smirk:
De finns på henrikssons ridsport.
 
Hästen på bilden ovan heter Cox... vilket sammanträffande! Han är född 1984 och han var min i 6 år, nu har han flyttat till en trevlig familj i Örebro. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Fideli
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Sonea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp