ridbyxor till smal 6-åring

susanne

Trådstartare
Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar henne längdmässigt. Vi vill ha några som är skodda med annat än vanligt tyg så hon får lite bättre grepp i sadeln nu är hon hoppar och galopperar lite mer, så de som är för riktigt små barn går bort. Hon har 120/128 i byxor.
 
Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar henne längdmässigt. Vi vill ha några som är skodda med annat än vanligt tyg så hon får lite bättre grepp i sadeln nu är hon hoppar och galopperar lite mer, så de som är för riktigt små barn går bort. Hon har 120/128 i byxor.
Jag köpte Starrider till min femåring som har samma storlek. De är lite långa i benen men sitter i övrigt väldigt bra! Silicon på knäna.
 
Whitaker är smala/små i modellerna. Min dotter har 146/158 i andra ridbyxor men måste ha 170 i Whitaker, och då är hon normalstor för sin ålder på 9,5 år.
 
Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar henne längdmässigt. Vi vill ha några som är skodda med annat än vanligt tyg så hon får lite bättre grepp i sadeln nu är hon hoppar och galopperar lite mer, så de som är för riktigt små barn går bort. Hon har 120/128 i byxor.

Animo kan jag tipsa om.
 
Star Rider sitter perfekt på min 8-åring med långa ben. Som tävlingsbyxor har hon Whitaker och Kingsland som också är smala.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Utrustning Sugen på ett par nya ridbyxor och tyckte att byxorna från Maya Delorez såg trevliga ut! Aldrig provat märket dock. Hur är de i storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 680
Senast: Bison
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 613
Senast: palle
·
Utrustning Hej var och provade säkerhetsvästar med 6-åringen ikväll och vi hittade ingen som passade riktigt bra. Har tidigare haft Aerowear Reiver...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Maartinaaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp