Gurk katt34

Trådstartare
Hej! Jag söker efter bra märken på ridbyxor! Skriv nedan vilka som gör ridbyxor som är snygga och är i bra kvalité VS vilka märken ni tycker är överskattade och egentligen inte är så bra.
Jag själv har mest köpt av CRW tidigare men de går sönder efter några månader så nu letar jag andra märken.
Jag undrar också vad ni har för upplevelser/åsikter/erfarenhet av märkena Ariat, Equiline, Kingsland, Spooks och speciellt Maya delorez och pikeur!
 
Jag tycker MD är gravt överskattade. Midjan hade behövt vara stabilare, hällorna för skärpet är gjort av samma, väldigt strechiga, material som byxorna och skärpet kan då inte riktigt fylla sin funktion. Och när byxorna åker ner så korvar de sig i knävecken och skaver där.

Pikeur passar min kroppsform men blir långa. CT rider jag mycket I just nu, liksom nån gekås variant. Crw kan jag över huvud taget inte ha. Så det handlar om vad som passar ens kroppsform också.
 
Jag tycker MD är gravt överskattade. Midjan hade behövt vara stabilare, hällorna för skärpet är gjort av samma, väldigt strechiga, material som byxorna och skärpet kan då inte riktigt fylla sin funktion. Och när byxorna åker ner så korvar de sig i knävecken och skaver där.

Pikeur passar min kroppsform men blir långa. CT rider jag mycket I just nu, liksom nån gekås variant. Crw kan jag över huvud taget inte ha. Så det handlar om vad som passar ens kroppsform också.
Tack!
Vad är Maya D function breeches i för material? Är det som ridtights som man brukar ha på sommaren för i så fall går de iväl inte att ha på vintern (kallt). Eller är de inte som ridtights?
 
Tack!
Vad är Maya D function breeches i för material? Är det som ridtights som man brukar ha på sommaren för i så fall går de iväl inte att ha på vintern (kallt). Eller är de inte som ridtights?

Jag har function breeches, och tycker de är näst intill lika tunna som mina Kingsland ridtights.
 
Tack!
Vad är Maya D function breeches i för material? Är det som ridtights som man brukar ha på sommaren för i så fall går de iväl inte att ha på vintern (kallt). Eller är de inte som ridtights?
Ja MDs ridbyxor är tunna tights! De har dock vinterridbyxor också som är tjockare. De vanliga skulle jag aldrig någonsin använda på vinterhalvåret, men de är toppen på sommaren 😊
 
Hej! Jag söker efter bra märken på ridbyxor! Skriv nedan vilka som gör ridbyxor som är snygga och är i bra kvalité VS vilka märken ni tycker är överskattade och egentligen inte är så bra.
Jag själv har mest köpt av CRW tidigare men de går sönder efter några månader så nu letar jag andra märken.
Jag undrar också vad ni har för upplevelser/åsikter/erfarenhet av märkena Ariat, Equiline, Kingsland, Spooks och speciellt Maya delorez och pikeur!
Akta dig för silikon. Jag har läst om fler och fler som förstört sina sadlar.

Jag föredrar Pikeur men har ett par riktigt gamla Eurostar. De är superfina ännu, efter närmare 20 år. Otroliga ridbyxor.
 
Ariat och Pikeur tycker jag bäst om av de du räknade upp. Ariat har dessutom vettiga priser. Kingslands tights är bra. Equiline är ok men deras bomullsbyxor tappar färgen fort.

Maya de Lorez ger jag inte mycket för. Spooks ridbyxor har jag inte provat men upplever deras grejer som mer snygga än funktionella.

Cavalleria Toscana är väl okej men de flesta modeller har för låg midja för att sitta bra på mig och priset är ju löjligt.
 
Mina favoriter är alltid helskodda pikeur, min favoritmodell är Lugana eller Lantana. Sen råkade jag köpa ett par silikonskodda PS, och blev galet förälskad. Helt underbara för dressyrträning, svala, stretchiga och snygga!
 
Jag har främst Pikeur. Men har en del Equiline och Kingsland också.
Fick några från Hööks som är väldigt sköna. Men jag tycker nog tidigare nämnda är snyggare i både tyg och design etc.
Jag är lång och uppskattar att Pikeur finns extra långa. Jag kan inte köpa alla märken iom att de ofta slutar mitt på vaden då. :laugh:
 
Jag gillar mina Pikeur, de är de som håller bäst enligt mig. Köpte i höstas ett par Ariat, vet inte om jag bara haft otur men de fick ett hål i sömmen redan efter ett par användningar. Det är lagat nu och förhoppningsvis håller de ett tag till. Jag gillar dem i övrigt. Equilines byxor är dyra men också bra, påminner mycket om Pikeur tycker jag.

Har även haft CRW, de är väl okej men har inte så bra passform på mig. Maya Delorez är sköna men de kasar ner konstant på mig. Det är precis som att de är för mjuka/stretchiga, så de sitter liksom inte på plats.
 
Har provat nästan alla märkena du räknade upp utom Ariat och Maya Delorez. Gillar du tights vill jag slå ett slag för Kerrits. Har helskoning. Rider flera hästar om dagen och dom håller sig fina länge.
 
CRWs är okej. Inte helt hundra passform, men som sagt okej.

MD för stretchiga och ostabila i midjan som någon skrev ovan. De kaste ner på mig. Då har jag inte speciellt avvikande kroppsform. Drar 38 i vanliga fall, köpte MD i strl m som satt bra när jag provade dem. Kaste ner när man rörde sig. Sköna annars.

Pikeur fick jag ett par i julklapp. Inte använt dem mer än några gånger men gillar dem!
Relativt hög midja vilket jag gillar.

Sen har jag ett par från granngården jag inte minns märket på. De äe lite tjockare med lätt fodring. Lite som CRWs, helt okej. Passformen kunde varit lite bättre men de funkar.

Drömmer om att testa CTs för de är så fina.
 
Tipsar om pomme, de är helt klart mina favoriter just nu😍 Har flera stycken därifrån, både tights och byxor. De är både snygga, sköna och väldigt prisvärda!
 
Har Pikeur Candela, riktigt nöjd med dom, sen har jag några CRW som hållt i flera år. Kommer dock inte ihåg vad modellen hette på dom men de säljs inte längre tyvärr. Misstänker att det skiljer sig lite mellan de olika CRW modellerna.
 
Hej! Jag söker efter bra märken på ridbyxor! Skriv nedan vilka som gör ridbyxor som är snygga och är i bra kvalité VS vilka märken ni tycker är överskattade och egentligen inte är så bra.
Jag själv har mest köpt av CRW tidigare men de går sönder efter några månader så nu letar jag andra märken.
Jag undrar också vad ni har för upplevelser/åsikter/erfarenhet av märkena Ariat, Equiline, Kingsland, Spooks och speciellt Maya delorez och pikeur!
Horse Pilot! Jag äger inget annat längre. Supersköna, snygga och i princip outslitliga. Mina äldsta har jag nog haft i 3 år nu och dom ser ut dom nya.
 
Tipsar om pomme, de är helt klart mina favoriter just nu😍 Har flera stycken därifrån, både tights och byxor. De är både snygga, sköna och väldigt prisvärda!
Jag är sugen på deras ridbyxor! Hur stora är fickorna? Kan man ha mobilen i fickan när man rider utan att den liksom trycker in i höften?
Hur är tyget i ridbyxorna?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 286
Senast: fetange
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 506
Utrustning Efter tio långa år har mina älskade ridbyxor tvingat lämna in sin pensionsansökan :cry: Det är bara att inse fakta, jag måste köpa...
Svar
14
· Visningar
2 417
Senast: alti
·
Utrustning För massor av år sedan köpte jag ett par ridbyxor jag sedan riktigt fastnade för, gudomligt snygga är dom. Dom är helsvarta, men formen...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: astridji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp