Tagel

Trådstartare
Hejsan! Dags för mig att köpa nya ridbyxor då dem gamla börjar ge upp. Sugen på ridtights och såg att hööks har rea, så vad tycker ni om CRW ridtights? Håller dem bra? Ska in och prova nu i veckan
 
Jag har vanliga ridbyxor från hööks som är helt ok. Har inga vanliga tights därifrån, bara vintertights och de är rätt dåliga i kvalitet. Flera sömmar som snabbt gick sönder..
Finns bättre ridtights från andra märken 😊
 
Kompis hade tights därifrån och sa som ovan att de gick sönder väldigt snabbt, så hon varnade mig från att köpa från CRW. :)
 
Jag har tänkt mig köpa dom från Maya Delorez när det är rea där ;) har inte testat men tycker dom ser bra ut. Hööks kvalitet har typ blivit sådär, brukade ha byxor som höll år och dagar i min ungdom, men inte nu längre. Har köpt vinter fodrade från B Vertigo och är än så länge riktigt nöjd. Dom är snygga med, bra storlek och bra pris om man passar på med rea + rabattkod.
 
Jag har tänkt mig köpa dom från Maya Delorez när det är rea där ;) har inte testat men tycker dom ser bra ut. Hööks kvalitet har typ blivit sådär, brukade ha byxor som höll år och dagar i min ungdom, men inte nu längre. Har köpt vinter fodrade från B Vertigo och är än så länge riktigt nöjd. Dom är snygga med, bra storlek och bra pris om man passar på med rea + rabattkod.
Håller med om hööks. Har ett par därifrån som jag har haft i minst 15år. Sen har det gått utför med kvaliteten. Dom sista jag köpte höll inte ett halvår ens. Väldigt synd för deras ridbyxor har alltid passat mej.
 
Håller med om hööks. Har ett par därifrån som jag har haft i minst 15år. Sen har det gått utför med kvaliteten. Dom sista jag köpte höll inte ett halvår ens. Väldigt synd för deras ridbyxor har alltid passat mej.
Eller hur! Jätte tråkigt, för även på den tiden tyckte jag dom va rätt snygga och otroligt hållbara. Som teenager hade jag inte pengar till annat än Hööks och behövde aldrig byta ridbyxor. Dom höll dag ut och dag in för mig.
 
Eller hur! Jätte tråkigt, för även på den tiden tyckte jag dom va rätt snygga och otroligt hållbara. Som teenager hade jag inte pengar till annat än Hööks och behövde aldrig byta ridbyxor. Dom höll dag ut och dag in för mig.
Ja dom var billiga, snygga och höll en evighet. Idag är det tyvärr bara dyrt och kvalitet som är sämre än sämst. Väldigt trist. Förr var ju hööks lika med kvalitet.
 
Jag har alltid köpt på Hööks förut för att det är den enda butiken som fysiskt finns nära mig och de har alltid haft vettiga priser. Men sen testade jag Maya Delorez i somras, och kommer aldrig köpa någonting annat igen.

Jag har deras Function, som är leggings-varianten, i både vanlig modell och vintermodellen. Samt ett par Performance som är lite tjockare i tyget (de vanliga Function är väldigt tunna i tyget, så jag använder Performance innan det blir tillräckligt kallt för att ha vinterridbyxorna och innan det blir tillräckligt varmt för att byta tillbaka till de vanliga). Silikonet är ganska klistrigt, vilket är ett stort plus för mig som har en häst som kan kasta sig runt precis när som helst utan anledning, men gillar man inte klistrigt silikon så kan det vara värt att veta.

Jag är normalt en S/M i storlek, och har S i mina. I mina vanliga Function är det helt perfekt, men både i Performance och i vintervarianten hade jag nog egentligen behövt gå ner till XS. Performance har hällor för skärp så det gör inte så mycket, men vinterridbyxorna är lite för stora för att det inte ska störa (provade dem första gången med ett par obekväma trosor så trodde det var trosornas fel att de gled ner). Tycker Maya Delorez ofta har erbjudande om typ 20 procent också, har köpt samtliga mina med det erbjudandet och det gör ju faktiskt en hel del på priset.
 
Jag har alltid köpt på Hööks förut för att det är den enda butiken som fysiskt finns nära mig och de har alltid haft vettiga priser. Men sen testade jag Maya Delorez i somras, och kommer aldrig köpa någonting annat igen.

Jag har deras Function, som är leggings-varianten, i både vanlig modell och vintermodellen. Samt ett par Performance som är lite tjockare i tyget (de vanliga Function är väldigt tunna i tyget, så jag använder Performance innan det blir tillräckligt kallt för att ha vinterridbyxorna och innan det blir tillräckligt varmt för att byta tillbaka till de vanliga). Silikonet är ganska klistrigt, vilket är ett stort plus för mig som har en häst som kan kasta sig runt precis när som helst utan anledning, men gillar man inte klistrigt silikon så kan det vara värt att veta.

Jag är normalt en S/M i storlek, och har S i mina. I mina vanliga Function är det helt perfekt, men både i Performance och i vintervarianten hade jag nog egentligen behövt gå ner till XS. Performance har hällor för skärp så det gör inte så mycket, men vinterridbyxorna är lite för stora för att det inte ska störa (provade dem första gången med ett par obekväma trosor så trodde det var trosornas fel att de gled ner). Tycker Maya Delorez ofta har erbjudande om typ 20 procent också, har köpt samtliga mina med det erbjudandet och det gör ju faktiskt en hel del på priset.
Är function tillräckligt varma på vintern? Har såna fodrade nu med underställ under från B Vertigo.
Gissar på du inte har testat kompression? :D för det är dom jag va mest sugna på.
 
Jag har tänkt mig köpa dom från Maya Delorez när det är rea där ;) har inte testat men tycker dom ser bra ut. Hööks kvalitet har typ blivit sådär, brukade ha byxor som höll år och dagar i min ungdom, men inte nu längre. Har köpt vinter fodrade från B Vertigo och är än så länge riktigt nöjd. Dom är snygga med, bra storlek och bra pris om man passar på med rea + rabattkod.
Jag går mot en viss ström, men måste ändå säga att jag inte alls tyckte om Maya Delorez. De var de första paret jag beställde hem när jag skulle återuppta ridningen i höstas. Tyget kändes plastigt/billigt väldigt lågkvalitativt. De var inte alls bekväma på, varken själva tyget eller deras gigantiska obekväma sömmar. Sen är jag rätt lång också och de var ca decimetern för korta för mig. Kanske fungerar bättre för kortare personer? Vet ej. Jag klarar inte korta ridbyxor i alla fall, även om man såklart har långa strumpor över.

Har verkligen så svårt för att förstå hypen, som min text ovan kanske avslöjar. Att de dessutom plattar till rumpan så man får 0 rumpa gör inte saken bättre 😅

Har testat ett gäng andra märken sen och varit mycket mer nöjd med i princip all andra. Nu rider jag inte så ofta, så behöver inte en uppsjö av ridbyxor men är i alla fall nöjd med mina par. Har ett par från Ariat som är det skönaste som någonsin rört min hud, känns som ingenting… extra hud bara. Sedan har jag ett par från PS of Sweden som är riktigt snygga och ganska sköna, inte Ariat-sköna men ändå helt ok. 😄 (Är väldigt kräsen när det gäller komfort så när jag säger helt ok så brukar andra mena jättesköna)
 
Jag går mot en viss ström, men måste ändå säga att jag inte alls tyckte om Maya Delorez. De var de första paret jag beställde hem när jag skulle återuppta ridningen i höstas. Tyget kändes plastigt/billigt väldigt lågkvalitativt. De var inte alls bekväma på, varken själva tyget eller deras gigantiska obekväma sömmar. Sen är jag rätt lång också och de var ca decimetern för korta för mig. Kanske fungerar bättre för kortare personer? Vet ej. Jag klarar inte korta ridbyxor i alla fall, även om man såklart har långa strumpor över.

Har verkligen så svårt för att förstå hypen, som min text ovan kanske avslöjar. Att de dessutom plattar till rumpan så man får 0 rumpa gör inte saken bättre 😅

Har testat ett gäng andra märken sen och varit mycket mer nöjd med i princip all andra. Nu rider jag inte så ofta, så behöver inte en uppsjö av ridbyxor men är i alla fall nöjd med mina par. Har ett par från Ariat som är det skönaste som någonsin rört min hud, känns som ingenting… extra hud bara. Sedan har jag ett par från PS of Sweden som är riktigt snygga och ganska sköna, inte Ariat-sköna men ändå helt ok. 😄 (Är väldigt kräsen när det gäller komfort så när jag säger helt ok så brukar andra mena jättesköna)
Men åh! Vilken djungel. Jag ville ha några rid-tights, men tycker många ser pösiga ut eller så, typ som här:

9863d48ab7d027d734bff02b8cef9d35.png

Dom sitter och pösar vid knä och midja. Inte alls bra enligt mig, så vill inte köpa dom.:meh:

Mina B Vertigo byxor är jag nöjd med (som skrivit 10000 gånger innan) dom sitter super snyggt på min rumpa- sambon tyckte jag borda ha dom hela tiden 🤣 Sen har jag ett par vanliga från PS - dom är bra, men liiiite tunna, men snygga- hade innan beställd deras jeans-ridbyxor och dom är katastrof enligt mig, så dålig kvalité för så dyra byxor, så dom gick i retur. Sedan köpte jag ett par Pikeur.

Vilka har du från Ariat?
 
Är function tillräckligt varma på vintern? Har såna fodrade nu med underställ under från B Vertigo.
Gissar på du inte har testat kompression? :D för det är dom jag va mest sugna på.
Mina vinter-Function skulle jag säga är tillräckligt varma på vintern, men jag bor i södra Sverige och våra vintrar är ju definitivt inte desamma som längre norrut. Jag har inte testat Compression än, men är sugen på det.

Om det är vintervarianten du funderar på så kan jag trots allt hålla med tidigare talare om att det är en söm bakpå rumpan som på mig sitter precis över troskanten och drar ner trosorna, vilket är mindre skönt. Men då är mitt par minst en storlek för stor egentligen så det kanske hade varit ett mindre problem om de varit lagom i midjan. Jag är kort, 1,57 med korta ben dessutom i förhållande till min överkropp, och jag gillar att det inte blir en massa överblivet tyg nere vid vaderna som jag ofta upplever på både jeans och andra byxor.
 
Men åh! Vilken djungel. Jag ville ha några rid-tights, men tycker många ser pösiga ut eller så, typ som här:

9863d48ab7d027d734bff02b8cef9d35.png

Dom sitter och pösar vid knä och midja. Inte alls bra enligt mig, så vill inte köpa dom.:meh:

Mina B Vertigo byxor är jag nöjd med (som skrivit 10000 gånger innan) dom sitter super snyggt på min rumpa- sambon tyckte jag borda ha dom hela tiden 🤣 Sen har jag ett par vanliga från PS - dom är bra, men liiiite tunna, men snygga- hade innan beställd deras jeans-ridbyxor och dom är katastrof enligt mig, så dålig kvalité för så dyra byxor, så dom gick i retur. Sedan köpte jag ett par Pikeur.

Vilka har du från Ariat?
Min vän som jag tror också testade MD och inte hellrr gillade dem köpte sen de där från Zaczess! Hon gillar dem. Hon har inte sagt något om pös vad jag vet, eller så bekommer det bara inte henne.

De jag har från Ariat är rena tights, alltså ingen knapp eller dragkedja eller så. Bara plain tights. Ariat Eos full seat har jag. 😄 Det är väl typ sommartights, de har ventilation i benen. Men för mig funkar det året runt eftersom jag bara rider i ett ganska varmt ridhus (ridskola). Har ridit ut med dem en gång och det gick bra. Var en snöig, regnig vinterdag, men det är kanske ej att rekommendera för kalla dagar utomhus-bruk😁
 
Ah :D såg Ariat Moto finns som ser ut som dina fast utan ventilation. Så kanske om det blir rea eller dom med ventilation till sommaren :idea:

Sen låter det ju inte alls bra med MD Byxorna, tycker inte dom skall dra ner ens trosor, även om dom är för stora :nailbiting: särskilt inte till det priset.
 
Har gått ifrån ridbyxor från Hööks efter att jag provade MD. Har compression-modellen. Köpte tidigt i höstas. Har typ bott i dem senaste månaderna känns det som, så sköna! Ordentligt klistriga också (vilket jag personligen gillar) och klistret har inte mattats av nämnvärt trots tvätt x flera.
 
Ah :D såg Ariat Moto finns som ser ut som dina fast utan ventilation. Så kanske om det blir rea eller dom med ventilation till sommaren :idea:

Sen låter det ju inte alls bra med MD Byxorna, tycker inte dom skall dra ner ens trosor, även om dom är för stora :nailbiting: särskilt inte till det priset.
Jag har flera MD, både vintervariant och performance och har aldrig varit med om att trosorna skulle glida. Man får ju komma ihåg att det är passform som avgör, vi ser olika ut i kroppen och då kommer inte byxorna passa alla. Bara för att det blir tokigt för någon enstaka betyder ju inte att byxorna är dåliga.
 
Jag har diverse ridbyxor och tights.

Hööks - tycker deras ridbyxor är bra men har dålig erfarenhet av deras tights (gått sönder snabbt)

MD - har performance och deras gamla variant av vinterrridbyxa. Jättebra passform och supersköna, tycker dock att silikonet är väl klistrigt.

Alequi - har Noma tights och det är mina favoriter! Superbra passform, bra material och helt perfekt klister i silikonet. Lite ”hårdare” i materialet jämfört med MD men ändå strechiga.

Fager - har tights och vintertights. Mina favoriter när det gäller fodrade ridbyxor! De vanliga tightsen är helt ok men inte lika bra som tex Alequi.

Stierna - köpte nyss ett par ridbyxor på rea och de är verkligen superfina! Passform, material och kvalitet känns toppen! Är vanliga ridbyxor i lite tunnare material så inte testat dem i stallet än pga frusen. Hade gärna köpt fler men tycker ordinariepriset är lite saftigt.

Horse life - har vanliga ridbyxor därifrån som jag gillar jättemycket. Även ett par vinterridbyxor, de är supervarma men lite stela i passformen.

Horze - har några äldre som jag aldrig använder, passformen är inte toppen på mig och de är för långa (får vika). Ett par ger mig skavsår på höfterna..

Zaczess - har varianten med dragkedja. Bra passform men jag gillar inte materialet. De är lite mjukisaktiga och saknar stuns. Köpte de begagnade, skulle inte vilja betala fullpris..

Har provat mig igenom väldigt många av Pikeurs modeller men de är helt enkelt för stora för mig. Väldigt rymliga i passformen.
Även testat tights från Kingsland men de gav någon form av kasslereffekt på mig, inte nice alls.

Nuförtiden köper/beställer jag inga ridbyxor som saknar bra mobilfickor. Det underlättar verkligen. På sommartights är det ett absolut måste men vill numera ha det även på vinterbyxor. Främst eftersom jag behöver ha mobilen på dressyrträningarna och jag avskyr om mobilen ”hoppar omkring” i tröjans fickor 😆
 
Senast ändrad:
Jag har flera MD, både vintervariant och performance och har aldrig varit med om att trosorna skulle glida. Man får ju komma ihåg att det är passform som avgör, vi ser olika ut i kroppen och då kommer inte byxorna passa alla. Bara för att det blir tokigt för någon enstaka betyder ju inte att byxorna är dåliga.
Nej och jag tycker verkligen inte någon ska avskräckas från att testa MD bara för att just det exemplaret jag har gör att trosorna glider ner. Jag gjorde misstaget att prova byxorna första gången med ett par stora otrevliga trosor som jag bara har när jag har mens och de trosorna glider runt vad jag än har på mig ovanpå, så jag trodde verkligen inte det var ridbyxorna det var fel på. Jag har som sagt också en för stor storlek, tror att de hade suttit mycket bättre om de hade varit lagom (men då hade jag ju tyvärr redan haft byxorna några dagar, med mens, när jag insåg att de var alldeles för stora så kunde inte göra något åt det).

Har också ett par från Horze som var väldigt humana i pris, men precis som du får jag otrevliga skav av dem och de känns som att gå runt med en stor blöja.

Håller även med om mobilficka! Nästan alla mina andra ridbyxor är från tiden innan mobilerna var så stora som de är idag, eller att mobilerna ens spelade den funktion de gör idag. Det är jätteskönt att slippa ha tröja eller jacka på sig på sommaren för att ha mobilen, och även på vintern ligger telefonen bättre i byxorna.
 
Är det ett par vinterridbyxor man är ute efter så har jag även ett par från Covalliero (mina är köpta på rea på Granngården för många år sen nu, men har för mig att de fortfarande har kvar det märket?) som är väldigt sköna att ha på sig. Dock mer åt ridbyx-hållet än leggings. När jag köpte mina låg ursprungspriset ungefär jämbördigt med vad ett par från MD kostar.

Har egentligen mest övergett dem för att MD har klistrigare silikon och jag personligen gillar det. Men de har stora, bra fickor, min Iphone får med lätthet plats i fickan på byxorna.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Badger
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp