B

Beauty_Boss

Jag har tänkt inhandla två par nya ridbyxor, ett till tävling och ett till vardagsträning.
De ska vara helskodda och rätt höga i midjan då jag tycker att dte både är snyggare och skönare.
De "vanliga" vill jag ha rutiga och i nån ljus färg, ljust beige eller grått. Tycker att de här gråa från H**ks är väldigt snygga, men är osäker på kvalitén..? http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/100702.jpg
Tävlingsridbyxorna ska ju bara vara vanliga vita. Testade ett par Jacson idag, men tyckte att skurningen på helskoningen satt för långt ner på rumpan och att de var alldeles för genomskinliga.

Så in med alla tips ni har, gärna bild och pris! :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridbyxor

Cavallo :love: Har ett par med hög bred midja som jag absolut avgudar! Skoningen är att dö för, känns som en andra hud! Modellen heter chagall. Golden dress har också några byxor med hög midja MEN med de ickesnygga gubbvecken...

Det är svårt för mig att hitta byxor, eftersom jag avskyr pikeur och vill ha hög midja (vilket inte är modet). Men Cavallo is tha shit =)
 
Sv: Ridbyxor

Nu har jag inte varit ute och tittat i butikerna på ett tag så jag har lite dålig koll på Pikeur:s, Kyra:s m.fl sortiment. Vet dock att Kyra iaf i höstas hade ett par gudasnygga grå med rutor. :love: Vet däremot inte om de var nya eller "överblivna". Men de var to die for... Med lite tur kanske de finns kvar i sortimentet. Jag har däremot inte sett några på nätet tyvärr...

Hade också tänkt att tipsa om ett par grårutiga från Horze ("horze elit, rutiga") med helskoning och knappar på sidorna på fickorna, som i katalogen såg skitsnygga ut (de grå fanns inte på bild på hemsidan, bara de ljusa som iof också var väldigt snygga).

Men jag såg nu när jag skulle gå in och kontrollera vad modellen hette, att de inte finns kvar längre i de mindre storlekarna :cry: Så det var tydligen fler som tyckte att de var snygga...

Men det finns fler modeller som är rutiga hos dem, men de är, i mitt tycke, inte lika snygga. Men där fanns det kvar av alla storlekar.
 
Sv: Ridbyxor

Jag var tvungen att surfa lite på märkessidorna...

Och vill du ha hög midja (vilket jag också älskar :love:) så tycker jag att du ska satsa på ett par Cavallo Chagallino-Karo. Jag tycker det är supersnyggt med den höga midjan med ett V i. Däremot hittade inte jag dem i grått (bara blått och brunt).

Pikeur har ju inga som är så höga i midjan, med Lugana är riktigt snygg i ljusgrått.
 
Sv: Ridbyxor

ullared :bump:
fast det är ju såklart inte lika bra passform o kvalite o de där. men visst finns det snygga där, tycker jag.
o prisvärda helt klart :D
om man är snål smålänning som mig :p (skämt åsido)
 
Sv: Ridbyxor

jag som tycker alla pikeurs byxor är jättehöga, de sitter precis under tuttarna på mig, förumtom cindy o ciara då.
 
Sv: Ridbyxor

Jag var tvungen att surfa lite på märkessidorna...

Och vill du ha hög midja (vilket jag också älskar :love:) så tycker jag att du ska satsa på ett par Cavallo Chagallino-Karo . Jag tycker det är supersnyggt med den höga midjan med ett V i. Däremot hittade inte jag dem i grått (bara blått och brunt).

Pikeur har ju inga som är så höga i midjan, med Lugana är riktigt snygg i ljusgrått.

Googlade och hittade dem, sjuuuukt snygga!! :love::love: Vet du om det går att få tag på dem i Sverige, vart i såna fall och ungefär hur mycket de kostar?
Brukar inte gilla byxor med v-form, men de här var verkligen helt underbara, speciellt de blåa (fast jag tyckte att de såg grå ut).
 
Sv: Ridbyxor

samt svar till Lancet: Men är inte de hemskt dyra? :o Hur höga är dom i midjan ungefär?
 
Sv: Ridbyxor

*kl*

Hittade vad både cavallo och pikeur kostade i svenska kronor på hemsidan jag var inne på och jag tror inte riktigt att de ligger i den prisklass min mor är villig att betala :angel: (spec inte när jag ska få en ny hjälm också :d ).
Finns det inga snygga som kostar under 1000 kr?
 
Sv: Ridbyxor

Om du vill ha rutiga, men billiga (vilket är en svår kombination :D) så skulle jag isf faktiskt satsa på Börjes Domino (finns i ett par olika rutkombinationer) eftersom de snygga från horze är slut. Hööks tycker jag är för dyra i förhållande till kvalité.
 
Sv: Ridbyxor

Pikeur var de som klarade REAs test bäst :) Svt program :angel:
 
Sv: Ridbyxor

Börjes, de hade jag ju helt glömt bort! Har de webbshop? :d
Jo precis, har ett par vita, helskodda från Hööks med de är verkligen jätteosköna och noppriga..
 
Sv: Ridbyxor

Haha jasså :D Men de är ju tyvärr vääldigt dyra :(
 
Sv: Ridbyxor

*kl*

Kollade på Börjes Latigo Domino, gillade dem skarpt, men tycker att de hade väldigt dåliga bilder på sina ridbyxor :mad: Jag vill se hur de sitter på rumpan och hur höga de är, någon som vet ungefär hur höga dessa är?
 
Sv: Ridbyxor

Jag har två par Pikeur Lugana och dom är verkligen jättebra. Ganska höga, snygga och sköna. :) Det ena paret (svarta) köpte jag för 899:-, så det är väl under tusenlappen iaf. ;)

Helskodda är de båda två, förresten, vilket jag tycker är jättebra. Men de finns utan helskoning också, om man hellre vill ha det.
 
Sv: Ridbyxor

Pikeur :love: finns inga andra som håller samma höga klass.
Om man tänker på pris/år tror jag att Pikeur tar hem priset då de är väldigt hållbara och håller färg bra :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 577
Senast: palle
·
Utrustning alla snygga ridbyxor j provat har ngn typ av ficka el ngn detalj därbak...vilket jag tycker är snyggt,men såna detaljer tycker jag gör...
Svar
6
· Visningar
1 570
Senast: Grazing
·
A
Utrustning Jag behöver hjälp! Köpte ett par superbra ridbyxor förra vintern, i bomull, helskodda. Jättesköna! Nu upptäckte jag i höstas att dom...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: alac
·
Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp