C

Cronis

Vilka är ni?!
Vad har ni för hästar? Tävlar ni?
Hur tränar ni?
Ska ni till Ekenäs i pingst, jag ska dit å glo, det är ju en kvarts bil resa från mig! :banana:

Jag har precis blivit medryttare på en 5årig valack som familjens pappa ska ha till riddarhäst, varken pappan eller hästen vet va det är... typ.
Sönerna i familjen tävlar dock. Har inga bilder just nu, det kommer.
Berätta om er! :)
 
Sv: Riddare!

Vi är Claighmoore´s Riddarsällskap, i våran förening rider medlemmarna på allt från travare till araber. Vi själva har en arab och ett lettiskt halvblod som vi rider nu, men det brukar variera lite. Vi "tävlar" när vi deltar i Rikstorneringen/SM som hålls varje år, sen tävlar vi så klart inom föreningen mot varann, ingen vill väl vara en förlorare.
Vi tränar mkt genom att rida i skog o mark, tränar även på Täby galopp, sen har vi gemensamma träningar 1 gång i veckan, där vi tränar tornerspel.
Vi ska inte till ekenäs.
 
Sv: Riddare!

Jag trodde inte det fanns någon här, som höll på med tornerspel. Jag känner mig nästan dum...
Men en liten själ fanns det ju iaf!

Har du några bilder på er? Jag har bara bilder på när hästarna är i hagen å när "min" tömkörs å sånt. Alltså inga riddarbilder än.
 
Sv: Riddare!

Vi i Nordic Knights ska till Ekenäs med våran by och en av våra riddare ska vara med i spelet där (resten av laget har ett spel i Husby Långhundra) , kom gärna förbi och prata lite med oss om träningar och få lite tips. Fråga efter mej eller Anna (en av våra riddare).
 
Sv: Riddare!

Vad kul att en av er ska vara med ute på Ekenäs. :banana:
Jag är verkligen super grön vad gällande allt vad detta med riddare å tornerspel heter. Har bara sett på tv, å tycker det är asfränt, men aldrig kommit i kontakt med det, inte som nu.
Det är kul att vara med från scrach lixom, men det är mycket jobb med en unghäst, innan den är klar. Men hästen har både styrka å psyke så jag tror den kommer palla det.
 
Sv: Riddare!

Jag finns här... Har ett halvblod. Är väl engelskt skolad i grunden men har börjat gå över till lite akademsiskt. Tävlar annars dressyr och hoppning. Rider i Ryttargruppen... Tränar "tornerspel" två ggr i veckan och dressyr de övriga dagarna...
 
Sv: Riddare!

Jag finns! :D

Jag har ridit i Nordic Knights som Björn berättade om, men vi får se hur det blir med det i framtiden... Min stolta springare ska betäckas nu och få ett år på sig att läka ut en skada. Hon är ett engelskt fullblod, ex-galoppör, som jag har ridit några jakter på och tänkte skola in på fälttävlan nu under våren, men skadan kom i vägen. Har även lekt med tanken att starta henne i häcklöp i framtiden, men skadan kanske sätter stopp för det, det återstår att se.

Har väl bara varit med på en tornerträning med henne, det var en vecka innan första tornerspelet... *skäms nästan* Då hade jag precis köpt henne och kunde räkna på ena handen hur många gånger jag hade suttit på henne! :D Men hon behöver inte träna på det, det är snarare jag som behöver nöta vissa saker...
 
Sv: Riddare!

jag är också "en av dom". Har sysslat med detta sedan 1989. Red mitt första tornerspel 1993 har jag för mig...
Rider en kallblodstravare men pga hennes skada (elak liten shettis!) har hon vilat halva förra säsongen och kommer få ta det lungt denna säsong också.

Visst ska jag till Ekenäs - det är vi i nordic knights som har den medeltida tältbyn med oss varje år. I år har vi även en riddare med i spelet. Fast först ska jag vara på husby-långhundra och sen dra vidare... Jag svarar gärna på frågor också om du skulle vilja veta mer.
 
Sv: Riddare!

Jag är verkligen jätte grön med detta om Tornerspel å riddare. Du vet, engelskryttare till punkt å pricka...ungefär ;)
Men det ser häftigt ut å nu, eftersom ajg har en häst som jag är medryttare på som ska bli världens bästa riddarhäst, så vill jag veta mera.
Å vad va itne bättre att fråga än på Buke?! :)

Jag har aldrig varit på Ekenäs, inte på riddar-spelen, men i pingst kanske jag åker dit, med hästens familj.
Så jag ske se om jag inte kikar förbi i tältbyn å säjer "hej" å spelar pajas...Sånt är jag bra på :)
 
Sv: Riddare!

Vi har träning nu på lördag 7/5 kl. 15.00 på Skalhammra utanför Gottröra och våra träningar är öppna för alla med häst (man får titta ochså) fast man måste höra av sig först.... ;)
 
Sv: Riddare!

jo det är typ mellan uppsala och stockholm så det är kanske lite långt ;)
Men kom fram till oss på ekenäs. Fråga efter Mia/Eldens Härskare (thats me) Björn/Läderbjörn eller Anna/Silverbocken
 
Sv: Riddare!

Oj, ja det är lite väl långt att åka... Fast det är klart hästen är ju van å åka, men iaf... ;)
Hehe ja jag får väl se om jag vågar mig fram å fråga efter er :)
Det vore kul å träffa lite Buke-folk när man ändå är på samma ställe sas.
 
Sv: Riddare!

vi är iaf 4 nordicare som är bukefalister: läderbjörn, scorpan, gisburne och sweetselene
Vi kanske är fler men det är vi som jag känner till nu på rak arm iaf =)
 
Sv: Riddare!

Vi har ju Jegra här på Buke som var med och startade Nordic en gång i världen... :)

Om det är spelen i Sigtuna du menar med Märsta så var Nordic där förra året, men i år är ingenting klart ännu. Men vill du se massor med riddare från olika lag så kan du ju åka och titta på SM på Gotland i början av september.
 
Sv: Riddare!

Om smidestältet kommer med till Ekenäs i år så kan du alltid gå dit och rycka i smedslärlingen och fråga efter Scorpan, Björn eller Anna/Silverbocken. (Den sistnämnda kommer du se i tornerspelen.) Smidestältet står i så fall nere i tältbyn nedanför tornerbanan, det brukar synas ganska tydligt vart det står om ässjan är upptänd - det ryker rätt kraftigt då! :D
 
Sv: Riddare!

Jag hoppas att jag kan komma å säga hej. Det vore kul!
Jag får ha min super snygga Buke-Keps på... ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 225
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 542
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 276
Tjatter Hej Buke, jag håller på och skriver en bok som hobbyprojekt. Har en del funderingar som jag har googlat efter men nu tar jag och ställer...
2
Svar
30
· Visningar
1 910
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp