Ridhästtest

Cicci75

Trådstartare
Jag har tänkt visa min häst på ridhästtestet. Inte visad som 3 åring.

För att kunna kvala till breeders krävs ju den uppsuttna hoppningen. (är en hopphäst)

Då har jag lite frågor till er som är insatta då detta är första gången för mig.

Gällande poängen blir blir dom även bedömda med poäng på sina gångarter och exteriör? Som man sen har med sig sen när man kommer till hoppbiten? Och det ska räknas ut om man lyckats kvala?

Funderar kring den uppsuttna hoppningen, förstår det är olika domare på olika platser runtom men hur bedömer dom generellt den unga hästen?

Vad är det dom vill se?

Tänker jag försöker vara så förbered som möjligt men detta är ju helt nytt för mig.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 115
Senast: alazzi
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 546
Senast: cirkus
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 840
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp