Ridhjälm till barn

lillsmurfagirl

Trådstartare
Hej!

Utbudet för barn ridhjälmar här hos oss i butik är väldigt skralt.
Mitt barn har ca 49 cm stort huvud.

Jag velat att beställa antingen en

Uvex Onyxx VG1​

Eller
En horka.

Det lutar åt en uvex men funderar på om den kanske blir för stor. Någon som haft någon av dessa hjälmar och kan säga om dom är bra? Uvex är dessutom lättare..

Är det säkert beställa från nätet? Tänker så kartongerna inte slänga runt och stötar..
 
Jag skulle aldrig beställa en hjälm via nätet som jag inte provat innan och vet att jag trivs med den och att storleken är bra. Det är så viktigt att hjälmen sitter bra så jag hade inte chansat.
 
Hej!

Utbudet för barn ridhjälmar här hos oss i butik är väldigt skralt.
Mitt barn har ca 49 cm stort huvud.

Jag velat att beställa antingen en

Uvex Onyxx VG1​

Eller
En horka.

Det lutar åt en uvex men funderar på om den kanske blir för stor. Någon som haft någon av dessa hjälmar och kan säga om dom är bra? Uvex är dessutom lättare..

Är det säkert beställa från nätet? Tänker så kartongerna inte slänga runt och stötar..
Det är jätteolika hur hjälmar passar. En kan vara rund och en långsmal och får man hem en rund och har ett barn med långsmalt huvud är det helt kört. Det var en runda till tre butiker och prova allt innan vi kom hem med en. Och då hade jag verkligen bara tänkt åka till XXL och köpa en Back on track lite geschwint. Det blev den generiska hjälm som passade bara helt enkelt, hellre det än den bästa, som inte passar.
 
Sant. Min egna är en enkel. Det var den som passade. Jag satsade själv på en back on track men den passade inte. Dom har dock inte så många ridhjälmar för barn där jag bor
 
Sant. Min egna är en enkel. Det var den som passade. Jag satsade själv på en back on track men den passade inte. Dom har dock inte så många ridhjälmar för barn där jag bor
Behöver det vara speciellt för barn? Jag kanske är okunnig men mitt barn och jag delade hjälm ett tag, jag har litet huvud och går i de flesta barnhjälmar så det borde kunna finnas vissa vuxenhjälmar som är små nog tycker jag.
 
Behöver det vara speciellt för barn? Jag kanske är okunnig men mitt barn och jag delade hjälm ett tag, jag har litet huvud och går i de flesta barnhjälmar så det borde kunna finnas vissa vuxenhjälmar som är små nog tycker jag.
Lättviktshjälm är snarare viktigast med tanke på barn kanske är känsligare tänker jag. Inget direkt belägg för det men vill ha så lätt hjälm som möjligt
 
Min 3 åring har en Uvex onyxx i minsta storlek :)Passar henne bra och går att göra tillräckligt liten. Vi gillar den och det är smidigt att den går att justera såklart när hon växer. Det var verkligen inget stort utbud av hjälmar till så små barn så kunde inte direkt välja och vraka.

Jag beställde på nätet har gjort det med hjälmar även till mig själv.
 
Lättviktshjälm är snarare viktigast med tanke på barn kanske är känsligare tänker jag. Inget direkt belägg för det men vill ha så lätt hjälm som möjligt
Ah, antar att det beror på hur gammalt och stort barnet är såklart. Vissa barnhjälmar ser ju mer ut som cykelhjälmar och de är kanske mer one type fits all. För cykelhjälm och hjälm för skateboard tycker jag inte brukar vara lika svårt med passformen. Slalom däremot var svårare.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
582
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Hej! Hur brukar ridhjälmar levereras när man beställer dem från nätet? Jag beställde en ridhjälm och fick den levererad i ett stort...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: Buck
·
Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av...
2
Svar
29
· Visningar
3 046
Senast: Wilfa
·
Utrustning Hej! Jag har precis köpt en ny ridhjälm, en Charles Owen Classic (tror jag det är) i storlek 55. I min gamla hjälm hade jag storlek...
Svar
9
· Visningar
3 455
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp