Ridhus och underlag

miaia

Trådstartare
Har lite funderingar på det här med ridhusunderlag.... Vi har en lada som ska göras om till ett litet ridhus. På botten ligger det nu en gjuten platta. Så nu undrar jag om någon vet om vi måste ta bort denna platta, eller om det räcker att lägga på X antal cm sand mm.... Är det någon som har nåt bra förslag? Läste om paddex (el vad det nu heter), skulle det funka tror ni? Eller blir det för stumt med en betongplatta i botten?
 
Tex Globen och Scandinavium har ju betongbotten under underlaget.
Har från flera håll hört att det allra bästa underlaget är det med betong eller asfalsgolv under.

Dock vet jag inte hur mkt och av vilka sorter material man lägger på för att det ska bli bra.

Ring och fråga Ridsportförbundet, det skulle jag göra.
De måste ju veta ngn av de som är inblandade i att fixa underlaget på Scandinavium eller Globen.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Känns som att ämnet kan vara värt en egen tråd istället för att jag ska kapa hönstråden. Och gissar att det finns några här som byggt...
Svar
7
· Visningar
1 616
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 978
Senast: AraSlei
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 721
Senast: Zamira
·
Anläggning Vi har ett "ridhus" (Eller "Ridrum" som vi kallar det) på ca 7x9m inne i vår ladugård. För två år sedan la vi in sand där, men det har...
2
Svar
22
· Visningar
5 535
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp