Ridhustider/kort

Lalle

Trådstartare
*Vad kostar erat ridhuskort?
*Privat eller ridskola?
*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på?
 
Sv: Ridhustider/kort

Vi har ett nybyggt och fint ridhus ett par kilometer hemifrån. Ridhuset är privatägt och det är bara de med ridhuskort samt de som är installade på gården som använder det. Vi betalar 800 för ett år med en häst och 900 om man har fler hästar. Helt OK tycker jag. Ridhuset är på 50x25 m. Ibland ordnas det hopp- eller dressyrträningar men då har man alltid möjlighet att vara med om man vill. I annat fall meddelas det i god tid via stallets hemsida på nätet så att man kan planera om sin ridtid. Halvårskostnaderna ligger på 500 för en häst och 600 för fler.

PS hinder är framme under fredagskvällar i annat fall måste man höra med dem som rider om det är OK att plocka fram. DS
 
Sv: Ridhustider/kort

På närmsta klubben kostar det 625:-/halvår och 1125:-/helår
Dagkort 50:-/gång
Medlemsavgift 250:-/Senior

2 utebanor och ett ridhus. Tider vet jag inget om tyvärr men dom har ridskola.
 
Sv: Ridhustider/kort

700:-/halvår, 900:-/helår, 150:-/gång eller 1500:-/helår två ryttare-en häst. Medlemskap i klubben krävs också men det är ingen ridskola (nerlagd sen ett par år) så det är bara bokat 1-2 ggr i veckan för träningar så annars kan man rida där när man vill.
 
Sv: Ridhustider/kort

:idea:Ja, vi måste också lösa medlemskort( ca 250 kr), vliket jag glömde att skriva.
 
Sv: Ridhustider/kort

*Vad kostar erat ridhuskort? 600kr i halvåret (eller 60kr per gång)
*Privat eller ridskola? privat (fd ridskola)
*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på? eftersom det inte är någon lektionsverksamhet så är det gott om tider att rida på. Hoppning måste dock meddelas 5-7 dar i förväg
 
Sv: Ridhustider/kort

3000 kr/år, privat. två träningar/vecka. Har hitills aldrig behövt vara fler än tre samtidigt. Tre minuters skrittväg dit.
 
Sv: Ridhustider/kort

Vi tar 50 kr per gång eller 200 per månad. Det är bokat för lektioner nån kväll i veckan och kanske 1-2 helger per månad under vintern, i övrigt är det ingen tränsel. Ridbanan är 20*40 och det finns en del hinder. Privatägt.
 
Sv: Ridhustider/kort

600/månad 3000/år

Privat ridhus av normalmått. Dyrt enligt mej....:crazy:

Har 7 km dit, finns ok med ridtider....Men som sagt, långt att åka.

Nån som vet nåt som ligger hyfsat nära Rångedala / Falskog hojta till!

//Domino_s
 
Sv: Ridhustider/kort

500/år eller 300/termin

Häst gymnasium och därmed bokat under skoldagar/tider. Annars relativt ledigt. Bokat för nån träning/tävligt i bland. Jag är i alla fall nästan alltid själv och rider där och det känns lite lyxigt. 23x80 stort.
 
Sv: Ridhustider/kort

Där jag rider är ett privat nybyggt stort jättefint ridhus med något specialunderlag. det finns även en paddock med gummiflis som inte fryser på vintern.
Det kostar 50kr/gång och då får man komma när man vill, det är bokat för dressyrkurs varannan torsdag, men då är jag med på träningarna så det stör inte mig.
 
Sv: Ridhustider/kort

På vår ridskola kostar det 2400:-/år. Ganska dyrt tycker jag. Lektioner em och kvällar. Dock är ridhuset dubbelt, men det blir ganska trångt. Sedan är det tävlingar och privata träningar etc vilket gör att ridhuset (hela eller halva) ofta är uppbokat.
 
Sv: Ridhustider/kort

*Vad kostar erat ridhuskort?
Jag betalar 1600 kr/år, vuxen. Har tillgång till två ridhus, två dressyrbanor, terrängbana, en körplan mm. Nedlemskapet tror jag kostar 350 kr, men är inte säker, vilket jag borde vara eftersom jag sitter i styrelsen :o:D
*Privat eller ridskola?
Ridskola.
*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på?
Njae.. Lite olika, beroende på säsong. Ridskolan har det lilla ridhuset så det är oftast upptaget om eftermiddagar och kvällar. Privatryttarna och deras träningar hålls i det stora ridhuset. Oftast upptaget om kvällar, men alltid ledigt till övrig ridning i en del av byggnaden.
Dessutom är körplanen belyst så den finns att tillgå alla tider på dygnet.

Tycker det är överkomligt. På vår anläggning kan man "arbeta" av sina timmar och därmed få billigare anläggningskort. Man kan jobba så man får ner det till hälften, vilket är bra.
 
Sv: Ridhustider/kort

*Vad kostar erat ridhuskort, Privat eller ridskola??

rider i ett privat ridhus som är nybyggt och det enda som finns tillgängligt här i trakterna, Ett årskort kostar 1000:- kr, dagkort 50:- vill man vara själv kostar det 150:- tror jag!


*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på?

det finns rätt så gott om tider, det brukar bara vara att åka upp på kvällen.
 
Sv: Ridhustider/kort

medlemsavigt 275/år+50kr/ryttare
jag behöver ej köpa anläggningskort utan bara behövt ringa upp o kolla så det är ledigt och åkt dit.. men tror anläggningskortet kostar 1400/pers 1800/familj helår. stora ridhuset tror* jag är 30*80 och lilla är 20*40
 
Sv: Ridhustider/kort

*Vad kostar erat ridhuskort?
3000,- ( :eek: )om man inte vill delta i inkomstbringande aktiviteter såsom städning vägrenstädning, lottförsäljning eller annan försäljning som kan bli aktuell, gäller per år.
1500,- om man inte vill köpa sej fri, per år, och 200,- per gång

*Privat eller ridskola?
Det är en nedlagd ridskola som fortfarande drivs av klubben

*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på?
Ganska fritt med tider, sällan ridhuset är fullt. Boka enskild ridning är relativt lätt men då måste man ha framförhållning. Många tränar för tränare och dessa måste låta andra få rida för tränaren om det går. :crazy:

Medlemsavgifterna är
Junior: 175kr
Senior: 200 kr
Familj: 400 kr

De har höjt massor i år, dålig ekonomi har varit anledningen. Men vad jag förstår är det väldigt få som köpt årskort iår..

Vi har ca 15 min skrittväg dit på asfalt. Känns lagom kul mitt i smällkalla vintern, men ändå..
 
Senast ändrad:
Sv: Ridhustider/kort

*Vad kostar erat ridhuskort? 3000 kronor/år (+ obligatorisk medlemsavgift på 275 kr) :eek:
*Privat eller ridskola? ridskola
*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på? ganska gott om tider.
 
Sv: Ridhustider/kort

*Vad kostar erat ridhuskort?
600 kr/halvåret. Jag använder ridhuset bara under vinterhalvåret.

*Privat eller ridskola?
Privat. Inte så stort. Byggt mestadels för de egna inackorderingarna på gården.

*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på?
Ganska gott om tider.
 
Sv: Ridhustider/kort


*Vad kostar erat ridhuskort?
100:-/timme, 400:-/månad eller 1500:-/halvår (jan-jun + jul-dec)
*Privat eller ridskola? Privat.
*Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på? Schema med bokningar samt tillåtna hopptider. Oftast är det lugnt. Åtminstone när jag rider, typ sista halvtimmen före stängning... ;)
 
Sv: Ridhustider/kort

90 kr/gång
320kr/mån
835kr/hösttermin
1169kr/vårtermin
1825kr/helår
Ridhuskortet gäller för ryttaren, värdelöst om man har medryttare :/

Ridhuset är på 30*60 och tillhör ett naturbuksgymnaisum, vardagar ledigt efter 16.30 vissa perioder, annars ledigt från 15.00. Dock bokat heldag tis o tors. För att få ta dit tränare måste det vara minst c-tränare, och du behöver boka. Ibland lyckas man vara helt själv, ibland är det tio andra där...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
637
Senast: valy
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kylväska på hjul och förvaring?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp