Ridjacka a'la 90-tal

Regret

Trådstartare
Hej!
Jag saknar min varma ridjacka från 90-talet. Det var nog Mountain Horse som var grundaren men man kunde även köpa samma modell från andra märken som Hansbo eller liknande. Min köpte jag på hästavdelningen på City Gross (minns inte ens om det hette City gross då). De var antingen marinblå eller gröna. Min var grön med senapsgult foder 😍 Varm vinterjacka. Högknäppt hals. Luvan låg ihoprullad i kragen. Dragsko i midjan och sprund i sidorna med tryckknappar.
Lagom lång, strax nedanför rumpan. Vattenavvisande material.

Vet någon vilken modell jag menar?

Finns de att få tag i idag? Jag hittar ingen som liknar det jag minns. Märke spelar ingen roll. Någon har kanske en gammal liggandes?
 
Ja, jag har en (köpt 2007 dock) som är precis som du beskriver. Min har svarta o blåa paneler.
Kommer inte heller ihåg vad den hette. Tror nog att den har utgått, men MH har väl liknande jackor idag? Mountain Rider t ex?
 
Åh, jag vet precis vilka jackor du menar! Ridskolan jag växte upp på hade såna som klubbjackor, de marinblå. ALLA hade dem och de var ju sååå praktiska och sköna! :love:
Om någon har tips på likvärdig jacka så tar även jag tacksamt emot tips på märke och modell :)
 
Åh, jag vet precis vilka jackor du menar! Ridskolan jag växte upp på hade såna som klubbjackor, de marinblå. ALLA hade dem och de var ju sååå praktiska och sköna! :love:
Om någon har tips på likvärdig jacka så tar även jag tacksamt emot tips på märke och modell :)
Efter mycket research hittade jag äntligen den! Jag klickade hem en igår och den är på redan väg~ hoppas den passar och är lika bra som jag minns den 😍
Vet inte om man får skriva här vart den kommer från?
 
Efter mycket research hittade jag äntligen den! Jag klickade hem en igår och den är på redan väg~ hoppas den passar och är lika bra som jag minns den 😍
Vet inte om man får skriva här vart den kommer från?

Tror inte man får länka till butiker och så men du får ju skriva vad det är för märke och vad modellen heter iallafall :)
 
Ja och det är ju tack vare dig jag hittade den även om det du skrev bara visade ridkängor och stövlar. Men jag spann vidare och så plötsligt dök den upp 😀
Har du någon bild på din? Eller vad heter din modell?

Nej inte hemma så jag har ingen bild på den. Men den ser ut sådär fast annan färg och färre läderdetaljer. En äldre version av samma jacka förmodligen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Sminktråden
  • Vad äter ni för sill i påsk`?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp