Ridjackor-billigare alternativ?

finapina

Trådstartare
Kollar efter ny ridjacka, eller eg två! Skulle behöva både en höst/vår samt vinter. Men dom är ju rätt dyra.😐Känns lite som med ridleggings att så fort det handlar om ridsport pressas priset upp...Söker ridjackor i modell längre, vill absolut inte han nån kort så ryggen kommer fram. Tips på ekonomi-varianter? Kanske man ska kolla i helt andra affärer än ridsport?
 
Jag brukar försöka vänta till reor. Var länge sedan jag köpte något till full pris.
Vissa vanliga jackor kan även fungera bra som stall- och ridjackor. Har tex en gammal fjällräven med avtagbar luva som täcker rumpan men är inte lång. Den tycker jag är helt ok att rida i och något varmare än min längsta ridkappa.
 
Jackor köper jag inte från hästsportsaffärer utan från sport/friluftsaffärer. Jag gjorde ett undantag för några år sedan och köpte en från mountainhorse och efter första tvätten var den inte ens lite varm längre. Helt urkasst men tur att den var på rean. Kläder som är gjorda för sport/uteliv är oftast i mycket bättre kvalité än rena ridjackor och kollar man på rean kan man fynda rejält.
 
Kollar efter ny ridjacka, eller eg två! Skulle behöva både en höst/vår samt vinter. Men dom är ju rätt dyra.😐Känns lite som med ridleggings att så fort det handlar om ridsport pressas priset upp...Söker ridjackor i modell längre, vill absolut inte han nån kort så ryggen kommer fram. Tips på ekonomi-varianter? Kanske man ska kolla i helt andra affärer än ridsport?

Kolla Engelssons... de har riktigt bra priser och många varianter att välja mellan.
 
Vänta till black friday! Eller köp begagnat. Köpte en begagnad vår/höst (egentligen vinter men för mig är den utmärkt nu) mountain horse i vintras som blev helt perfekt! :D
 
Man behöver inte köpa sin jacka i en ridsportaffär för att använda den till ridning. Själv handlar jag mycket stall/ridkläder på engelssons, de har många prisvärda plagg. Många gånger är häst och ridgrejjer mycket billigare om man inte köper dem i en ridsportaffär.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: aiquen
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 722
Senast: lillamy73
·
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: Kristall10
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 969
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp