Bukefalos 28 år!

Ridjeans till kille

Fenestra

Trådstartare
Hittade för ett tag sedan en webshop med mycket prisvärda wranglerjeans MEN klantade mig och sparade inte adressen. Hittar givetvis inte igen den igen. Om ni vet ngn svensk webhandel med prisvärda jeans för kille så vore jag hemskt tacksam för pm!
Sen undrar jag om ni har tips om andra jeans som passar 14 årig grabb som rider western? Så får jag isf söka webshop själv sen om jag vet märke.
Tack på förhand!:)
 
Sv: Ridjeans till kille

Hittade för ett tag sedan en webshop med mycket prisvärda wranglerjeans MEN klantade mig och sparade inte adressen. Hittar givetvis inte igen den igen. Om ni vet ngn svensk webhandel med prisvärda jeans för kille så vore jag hemskt tacksam för pm!
Sen undrar jag om ni har tips om andra jeans som passar 14 årig grabb som rider western? Så får jag isf söka webshop själv sen om jag vet märke.
Tack på förhand!:)

Det viktigaste är att du har "lilla sömmen på insidan" egentligen. Vanligaste är kanske Wranglerjeansen (finns i många westernbutiker om man vill ha de i "klassiskt" cowboysnitt), men det kan också vara snyggt att ha något lite mer "modernt" och då kan man köpa vart som helst där det finns wrangler eller andra med "sömmarna rätt" kruxet i detta fall är att det kan vara svårt att hitta de storlekar man vill ha till ridning då man vill ha LÅÅÅNGA.

Sen har du CINCH jeansen som egentligen är skönare enligt mig, och lite roligare kanske då inte "alla" har dem, osäker på om de går att köpa i Sverige dock.

Sen finns en "Nyhet" på svenska marknaden OSWSA säljs av EN westernbutik, lite "modernare" men ändå klassiska som fått bra kritik, har inte provat själv dock.

Men som sagt, sömmarna är viktigast. Dock blir det aldrig helt hundra bra men med åren bildar kroppen starkare hud där man fått skav ett par gånger ;)
Ofta vill man som kille ha "Slim fit" modellen (lite beroende på kroppsform såklart) men det kan vara ett tips också !
 
Sv: Ridjeans till kille

Tack för era svar!

Hur mkt lägger man till på längden (ungefär) om man jämför med vanlig jeans?

Slim fit är det alltså tajta jeans?

Han ska till jultorps ranch nu i sommar så han är taggad och vill givetvis har "riktiga" jeans:)

Passar på att fråga gällande boots också, ngt man ska tänka på där så att man får riktiga boots och inte bara snygga..
Idagsläget har han vanliga bruna jodpursh men tydligen så fastnar kanten ibland i stiglädret eller vad det nu heter på westernsadel..
 
Sv: Ridjeans till kille

Jag har faktiskt jeans från Lindex, stretcjeans....där sitter inte sömmen på insidan, lilla alltså utan den tjocka.
Jag märker inte av det ändå men å andra sidan så sitter jag ju inte i sadeln flera timmar om dean.
då kan det kanske vara annorlunda.....

Köpte mig ett par Wrangler Baby Q men det är dålig stretch för magen i dem tycker jag, har aldrig använt dem ens.....och de är ju så långa, på rekommendation från säljaren, att det inte går att gå omkring i dem utan att man trampar på dem......

så det är nog en smaksak HUR långa man vill har tror jag....

( Medveten om att detta är reflektioner från en kvinna och inte en kille men en reflektion kan väl vara av intresse ändå kanske ;) )
 
Sv: Ridjeans till kille

Absolut intressant!

Jag är mest nojig för längden faktiskt, känns som att Wrangler är ett "säkert kort" så vi köper nog två par så får vi hoppas att han trivs med dem.
Ngn som vet hur de är i midjan är de en smal modell? Samt är alla wrangler långa i benen?

Det minus jag kan se på wrangler är att fickorna sitter så högt upp så det ser ut som tjejjeans.:crazy:
 
Sv: Ridjeans till kille

Wrangler (och de flesta "riktiga" jeans..) säljs ju i "-storlekar så det är bara att välja hur långa man vill ha dem...
Ofta är 2" längre än "vanliga" jeans bra när man sitter till häst.
Jag har 32" på mina vanliga jeans och 34" på ridjeansen.
Sen finns det ju massor med modeller på både dam och herrjeans så det får nog att hitta något som passar!
Kan skarpt rekomendera att kolla på shelpers.com, där finns hur mycket som helst och som dollarn ligger nu kan du göra riktiga fynd. Snabbt går det oxå, jag och några kamrater beställde jeans och boots för någon vecka sen och hade sakerna hemma på fyra (!!!) dagar!


Ronny Åhman säljer Cinch tror jag. Vet han pratat om att han skulle göra det iallafall. :)

Cowgirl, Du får se till att ha sporrar på bootsen, då släpar inte jeansen i backen! Annars går det faktiskt att vika upp dem när man inte sitter till häst... ;)
 
Sv: Ridjeans till kille

Hade jag bara haft ett par boots så.......inte hittat några som både mina fötter och min plånbok passar ihop med ännu :)

Sporrar har jag inte använt så mycket och känner inte att det är riktigt min grej.....

Men jag hade ju inte behövt köpa så fasligt långa dock, har ju faktiskt en egen vilja men gick, som nybörjare, på säljarens linje....

Fenestra: Man kan välja längd själv, finns ofta 32,34 eller 36" att välja på.
Jag köpte 36" men det tycker jag var för långt.

Som någon annan sa, det finns olika modeller av wrangler, baby q tex är ju tjejmodell med stretch, så det ska nog gå och hitta något som passar :)
 
Sv: Ridjeans till kille

Du har delvis redan fått svar men Ja Slim fit är en "smalare modell".
Längden tycker jag är alldelles för lite att lägga på två " till ridjeans som någon sa, jag skulle mer säga desto längre desto bättre ! Jag har ca. 32 i vanliga och 36 i rid men skulle INTE vilja ha kortare då det "värsta" som finns är när de kasar upp och halva bootsen syns... hade gärna haft 38 långa men det är VÄLDIGT svårt att få tag på hyfsat smala och långa tyvärr. Och är du inte på hästen så "ligger längden" på sporren iallafall.

Som någon också sa så är inte "rätt sömmar på rätt ställe ALLT, mkt beror också på modell och tillverkning, har också några "vanliga jeans med "sömmarna fel" som är väldigt sköna att rida i MEN ett säkrare kort med "sömmarna rätt".

Ang. fickor osv. så är det aldrig de snyggaste jeansen att ha på sig, höga midjor och fickor på "fel" ställen men man får gilla läget och vänja sig tror jag ;)

Ang. Boots så är det mkt smnaksak, ska man gå i dem långa dagar och mycket så är väl ett tips att inte ha allt för hög klack utan mer "marknära".
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 413
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Hej Jag skulle gärna få lite råd av personer med egen erfarenhet av allergi och hästar och kanske t.o.m hälsoångest (om det finns ngn...
Svar
9
· Visningar
3 220
Senast: Zanuzzi
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 147
Senast: lewellyn
·
Islandshäst Tänkte höra om det är någon som gått denna ettåriga utbildning? Efter utbildningen så skall man vara B-instruktör, C-tränare samt få gå...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 698
Senast: Sarrrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp