WBanna

Trådstartare
Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm och skön ridkappa som har bättre skydd för dragkedjorna än Uhip?
 
Syns lite här att det är en bit tyg man kan sätta för, plus att dragkedjan inte går hela vägen ner
qnIcFUkS1azche1KKbUqT_1KGRy6fTSDz3ui1nHWODMn_SZxYU-8YRozK-hUvDezAetOevR0QEwL8Wca9oihUdkT1iKRh1YJvA=l80-w1500-h1500-nu
 
Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm och skön ridkappa som har bättre skydd för dragkedjorna än Uhip?

Jag älskar min kappa från Stierna. :love: Kan verkligen rekommendera den, mitt bästa köp ifjol.
 
Hur är passformen på Stiernas kappa? Jag funderar på att köpa en, men har ingen återförsäljare i närheten och kan inte prova. Är den liten eller stor i storleken, och vilken kroppsform passar den på?
 
Hur är passformen på Stiernas kappa? Jag funderar på att köpa en, men har ingen återförsäljare i närheten och kan inte prova. Är den liten eller stor i storleken, och vilken kroppsform passar den på?
Jag har provat deras vinterkappa på mässa och vad jag minns är den normal. Mindre än tex uhip som jag tycker är stora i storlek.
Jag har vinterjackan och regnkappan i xs. Regnkappan är ganska rymlig på mig, vinterjackan helt lagom.
 
Jag har provat deras vinterkappa på mässa och vad jag minns är den normal. Mindre än tex uhip som jag tycker är stora i storlek.
Jag har vinterjackan och regnkappan i xs. Regnkappan är ganska rymlig på mig, vinterjackan helt lagom.
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.
 
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.

Håller med. Uhip är små i storlekarna tyvärr. Jag som är kort och tjock kan knappt ha deras kläder. :(

Jag tror jag köpte största storleken på kappan från Stierna, den är gigantisk på mig och når nästan ned på halva vaden. Älskar det! Kan kolla stl på söndag för då är jag i stallet.
 
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.
Jag undrar om inte uhips kappor varierar en del i storlek beroende på modell? Jag provade för länge sedan och de var verkligen enorma på mig. De har kommit med ganska många nya modeller sedan dess som jag inte provat.
Tycker överlag att uhip har varierande storlekar även på annat. Vissa tröjor är enorma, andra normala osv.

Jag brukar ha xs eller xxs, ibland är det ju också så att en del märken är stora i de små storlekarna men små i de större.
 
Håller med. Uhip är små i storlekarna tyvärr. Jag som är kort och tjock kan knappt ha deras kläder. :(

Jag tror jag köpte största storleken på kappan från Stierna, den är gigantisk på mig och når nästan ned på halva vaden. Älskar det! Kan kolla stl på söndag för då är jag i stallet.
Min regnkappa från stierna går också ner typ halva vaden! Superbra!
 
Håller med. Uhip är små i storlekarna tyvärr. Jag som är kort och tjock kan knappt ha deras kläder. :(

Jag tror jag köpte största storleken på kappan från Stierna, den är gigantisk på mig och når nästan ned på halva vaden. Älskar det! Kan kolla stl på söndag för då är jag i stallet.
Jag är kurvig och behöver gott om utrymme kring höfter och axlar, men helst välmarkerad midja. Min uhip sitter superbra på mig! I plagg som är mer rakt skurna ser jag ut som Svampbob Fyrkant. Vilket iofs kan vara nog så bekvämt när det är kallt, men ska jag lägga 4000 spänn på en stalljacka vill jag ju vara snygg i den också. Därav mina funderingar om passformen jämfört med uhip. :D
 
Jag är kurvig och behöver gott om utrymme kring höfter och axlar, men helst välmarkerad midja. Min uhip sitter superbra på mig! I plagg som är mer rakt skurna ser jag ut som Svampbob Fyrkant. Vilket iofs kan vara nog så bekvämt när det är kallt, men ska jag lägga 4000 spänn på en stalljacka vill jag ju vara snygg i den också. Därav mina funderingar om passformen jämfört med uhip. :D

Ah… Jag har aldrig brytt mig i hur jag ser ut i stallet, så då törs jag inte uttala mig. Men kan du inte beställa och skicka tillbaka ifall det blir fel?
 
Uhip varierar massor. Jag har en jacka i 34(kollade inte storlek, jag provade den största på hööks rean) den fungerar. Sen har jag en i 38, en 40 och en 42.
Skillnaden är faktiskt inte alls så stor som den borde vara
 
Uhip ät verkligen märkliga 😅
Provade deras tjockaste puffiga kappa. Sambon höll på att skratta ihjäl sig 😆
Började med en 40, den var enorm åt alla håll. 38 var fortfarande fortfarande enorm över axlarna, 36 fick jag inte upp över röven 🙄
Norcic mid satt bra överallt i storlek 38.
Det ska jag gärna vara lite luft emellan men deras bil antingen skräddat eller tält på mig 😅

Jag köpte en Equestrian Stockholm istället.
 
Uhip ät verkligen märkliga 😅
Provade deras tjockaste puffiga kappa. Sambon höll på att skratta ihjäl sig 😆
Började med en 40, den var enorm åt alla håll. 38 var fortfarande fortfarande enorm över axlarna, 36 fick jag inte upp över röven 🙄
Norcic mid satt bra överallt i storlek 38.
Det ska jag gärna vara lite luft emellan men deras bil antingen skräddat eller tält på mig 😅

Jag köpte en Equestrian Stockholm istället.
Tycker Uhip är fullt normala i storlekarna, har haft min vanliga storlek i alla tre kappor jag haft därifrån. Däremot är tyget alldeles för ömtåligt för att hålla i stallet.
 
Tycker Uhip är fullt normala i storlekarna, har haft min vanliga storlek i alla tre kappor jag haft därifrån. Däremot är tyget alldeles för ömtåligt för att hålla i stallet.

Som med alla andra märken, det beror helt på hur du ser ut 😁
Men jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka att storlekarna skiljer sig beroende på modell, jag testade fyra olika, ingen satt likadant 🤣
 
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.

Jag som vanligen har strl 38 har strl 44 (!!) i min Uhip, provade en i 40 när jag köpte och den gick inte att knäppa över brösten. 42 fanns inte inne. Däremot är den väl tilltagen *host* för stor *host* i höfterna och axlarna.
 
Jag är kurvig och behöver gott om utrymme kring höfter och axlar, men helst välmarkerad midja. Min uhip sitter superbra på mig! I plagg som är mer rakt skurna ser jag ut som Svampbob Fyrkant. Vilket iofs kan vara nog så bekvämt när det är kallt, men ska jag lägga 4000 spänn på en stalljacka vill jag ju vara snygg i den också. Därav mina funderingar om passformen jämfört med uhip. :D
Stiernas kläder är överlag mer åt det figursydda hållet med markerad midja. Tror absolut det är värt att testa för dig😊
Menar kappan som heter Stella vinterkappa förresten, de har några nyare varianter också. Tror de har 15% på allt just nu. Finns nog mått också på kappan så du kan kontrollmäta😊
 
Jag undrar om inte uhips kappor varierar en del i storlek beroende på modell? Jag provade för länge sedan och de var verkligen enorma på mig. De har kommit med ganska många nya modeller sedan dess som jag inte provat.
Tycker överlag att uhip har varierande storlekar även på annat. Vissa tröjor är enorma, andra normala osv.

Jag brukar ha xs eller xxs, ibland är det ju också så att en del märken är stora i de små storlekarna men små i de större.
Jag har flera olika Uhip (en gammal jacka och kjol som börjar bli risiga, en regnkappa och en inte jättevarm vinterkappa - jag cyklar varje dag och de är perfekta för cykling och joggar gärna i ridkjol, rider inte i kappor normalt.) och de sitter ungefär likadant i samma storlek. Regnkappan är lite större antagligen för att man ska få plats med ett foder som gick att köpa till.

Dock misstänker jag att de är jämförelsevis timglasformade? Väger över normalviktig, har legat 10 kg över normalviktig, har nog aldrig i mitt liv kallats nätt, men kanske kort, och har både storlek 38 o 40 hemma som jag använt hela tiden. 38 kjolen är lite tight att få på större perioder och perfekt i lite mindre perioder. Ändan, axlarna och bysten kan växa o krympa i kläderna, men mitten har en gräns. Positivt tycker jag som oftare har problem med att nå styret när kläder sitter trångt i överdelen.

Har upplevt att måtten i storlekstabellerna är bra, åt det lite generösa hållet.

Antar att det är typ ok att olika märken har lite olika skärning eftersom folk är lite olika?

till TS alla har inte dragkedja bak.
 
Senast ändrad:
Jag som vanligen har strl 38 har strl 44 (!!) i min Uhip, provade en i 40 när jag köpte och den gick inte att knäppa över brösten. 42 fanns inte inne. Däremot är den väl tilltagen *host* för stor *host* i höfterna och axlarna.
Jag är nog tvärtom :) dvs går snarare ned en storlek med Uhip.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag funderar lite på att köpa en Uhip Ice kappa att ha i vinter. Men jag är så sjukt tveksam på om den är värd pengarna?! Liksom...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 270
Senast: Soffan03
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 296
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp