Jag har en från Uhip som jag är väldigt nöjd med. Värmer jättebra och är smidig både i stallet och vid ridning.
 
Jag har sytt en i dubbelt fleecetyg, den är underbar. Inte samma modell som t ex Uhip utan en långkjol liksom. Använder den ofta! Funderad på att sy en till av ett gammalt regntäcke som yttertyg och fleece som foder, en vattentät. :)
 
Jag tycker också om min från Uhip väldigt mycket, det enda är om det blåser väldigt mycket blåser den upp trots bensnören.

Men jag bor i Skåne, så det blir mycket blåst.
 
Jag har en kjol från Hööks i omlottmodell --> ingen risk för märken på sadeln från dragkedjor!
Jag köpte min för något år sedan. Tyget är i reflekterande material, så hela kjolen är en reflex! Nu tror jag inte att de har just den varianten, men omlottmodell har de fortfarande.
Jag använder den både vid ridning när det är kallt och blåsigt och på marken.
 
Jag har sytt en av en yllefilt. Ridkjol is da shit. Se bara till att den täcker knäna. Knäna tar mycket stryk vid kyla. Skönt att ha kjol som täcker dem.
Förvånansvärt enkelt att rida med kjolen. Den är helt oumbärlig även i stället.
 
Vad tycker ni om ridkjolar? Värmer de bra?

Jag har en billigare variant som jag köpt på Granngården, tycker den är toppen. Hade den idag på en lång utetur - långkallingar, ridbyxor, täckkjol och varma stövlar. Gillar också att ha den med mina vanliga stövlar när jag ska rida ett dressyrpass ute när det är kallt - så otroligt mkt smidigare än överdragsbyxor.
 
Älskar min, använder den gladeligen både vid uteritter och dressyrpass (oisolerat råkallt ridhus). När jag rider dressyr använder jag inte bensnörena för jag tycker dom stör men det funkar bra ändå.

Det är en Uhip, köpte den på rea på Falsterbo om jag inte minns fel.
 
Har också omlottkjolen utan dragkedjor i sprunden från Hööks, den är lite längre, lite följsammare och täcker lite bättre än Uhip.
Mycket nöjd!
Perfekt för mig som hatar thermobyxor, vill ha minimalt mellan mig och sadeln.
 
Jag har 2st, en från hööks och en från chaval eller liknande, uhip modell på den.
Använder dom aldrig då de bara kasar uppåt vare sig jag rider eller står på backen.

Har en lång ridkappa från jacson istället som ligger så mycket bättre när jag rider än ridkjolen :D, och då man kan öppna den fram och bak så är man väldigt rörlig i den när man jobbar i stallet också :).

Felet med alla ridkjolar jag testat är också att bensnörena är för korta för mina ben när jag sitter i sadeln och antingen går sönder eller går upp hela tiden.. hade långa chaps ett tag men det blev för knöligt i knävecket och för mycket material mellan sadel och skänkel.
 
Jag älskar min från börjes! Har den i stallet och vid uteritter.
Det enda jag stör mig lite på är att jag tycker den fladdrar lite i högre gångarter, speciellt om det är blåsigt. Men med tanke på att jag hatar täckbyxor, fryser för mycket i långkallingar + ridbyxor och nu faktiskt kan rida i 1,5 timme även i rätt många minusgrader, så är jag väldigt, väldigt nöjd!
Smidig och skön i stallet dessutom.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp