Ridkläder?

Jag rider 3-4 gånger i veckan på ridskola och medryttarhästen.

Jag har:
2 par ridbyxor
3 par ridstrumpor
1 par ridstövlar
1 par fodrade stallskor
2 kortärmade tröjor i funktionsmaterial
2 långärmade tröjor i funktionsmaterial
1 finare träningströja
2 stalljackor, men en passar inte riktigt längre
1 fodrad väst
1 par ridhandskar
1 ridhjälm

Ska jag bara vara i stallet men inte rida kan jag absolut ha på mig en vanlig gammal t-shirt, men då jag är den svettigaste människan jag känner måste jag ha själva ridkläderna i funktionsmaterial, annars blir jag aldrig torr efteråt :o
 
Tror jag äger två par ridbyxor kanske 3 men annars i för som jag numera inte rider så använder jag andra bekväma byxor och tröjor i stallet till mockning, körning osv. Köper inte speciella kläder för just stallet om jag ska vara ärlig.
 
Jag tycker inte det låter så mycket :angel:

Har två hjälmar.

Snabb huvudräkning sa mig att jag nog har 2 par fodrade ridbyxor, 2 par ridtights och 7 par "vanliga" ridbyxor.

Vad det gäller tröjor har jag typ:
- 4st microfleece
- 8 tjocktröjor
- Cirka 10 tunnare ridtröjor/pikéer (använder även vanliga t-shirts i stallet)

Ytterplagg så har jag 1 vinterjacka, 1 lång ridregnrock, 1 regnjacka, 2 reflexjackor (en varm och en kall)
och 2 västar.

Skor har jag 2 par jodphurs, 1 par fodrade jodphurs och 2 par fodrade stallkängor (ett par med dubb, ett par utan). Samt ett par shortchaps. Någon gång när jag känner att jag har pengar över ska jag köpa mig ett par ridstövlar.

Sedan tillkommer typ en miljon pryttlar som handskar, strumpor, sportbehåar, pannband och reflexvästar ...

Jag har flera hästar och är alltså i stallet varje dag.
 
Jag har en massa ridkläder iom att jag jobbar med häst. Nu jobbar jag en hel del på kontor hemma också under en period. Men jag har ju genom åren samlat på mig en väldigt rejäl stallgarderob.
Jag tycker fina kläder är kul, jag tycker om att matcha med hästens utrustning och vill se lite presentabel ut när jag har lektioner. Men jag måste också ha varma kläder som håller en varm när man har lektioner flera h vintertid. Och varm och torr då man tränar hästar.

Sambon jobbar också med häst. Så ibland när det är kallt snor jag någon jacka eller tröja av honom också.

Så jag har väl ca:
10 ridbyxor
2 hjälmar
2 par dressyrstövlar
2 par jodpush
2 par varmare kängor
6 varma vinterjackor
Ett gäng mössor
Ett gäng handskar
Ett gäng halsdukar
Några varma västar
Några tunnare jackor
Regnjackor
Chaps
Ridkjol
En hög fleecetröjor
Lite snyggare stickade att rida i
Skjortor
Pikéer
Lite reklamkläder för företaget i form av pikéer, kepsar, jacka etc.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker ofta på den unge mannen som försvann här på ön förra året. Det är en liten ö men med över 50% national park och oändliga...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Seabaz
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag beställde ett par specialdesignade och måttbeställda dressyrstövlar i somras/höstas men nu när stövlarna levererades till...
Svar
7
· Visningar
1 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp