Ridläger packlista

Hastmaniskan

Trådstartare
Hej! Jag ska på ridläger denna sommaren. Eller det är iaf som det ser ut nu (Corona). Jag har skrivit en packlista men är inte helt säker på att jag har med allt. Det hade varit kul om ni kunde skriva vad jag inte behöver och behöver. Brukar ta samma men i år funkar inte den. Lägret är från måndag till torsdag v.25.

Ridutrustning
Ridhjälm
Säkerhetsväst
Ridskor
Hjälmöverdrag

Ridkläder
Ridbyxor
Ridstrumpor 8st
Tröja 4st
Ridhandskar+extra

Kläder
T-shirt
Trjocktröja
Shorts 2st
Byxor 3st
Strumpor 10st
Trosor 12st
Klänning
Mössa
Jacka
Vantar
Regnkläder
Stövlar
Filip-flops
Gympaskor
Badkläder
Träningskläder (t-shirt+shorts)
Pyjamas

Neccär
Tandborste+tandkräm
Pinex
Hårborste+snodd
Solskydd
Skavsårsplåster
Plåster
Bomullspads
Deo
Myggsalva
Handuk
Snytpapper
Lypsyl
Handkräm
Schampo/balsam/tvål
Pincett
Smellwell
Kosttillskott
Nagelfil

Övrigt
Kortlek
Anteckningsblock
Pennfodral
Vattenflaska
Godis
Frukt
Telefon
Laddare till telefon
Kamera+laddare
Fickpengar
Kudde/lakan/täcke

Den är ganska lång men som sagt, skriv även vad jag inte behöver.
 
Jag hade hoppat över:
extrashorts (ett par räcker)
Extrabyxor (ett par räcker, och de hade jag åkt till lägret i)
Klänning (vad ska man med den till?)
Träningskläder (vad ska man med dem till? Ska du hinna träna emellan ridpassen?)
Mössa (så kallt blir det nog inte, men kan bero på vart du ska)
Vantar (samma som ovan, hade, om det behövts, använt ridvantarna)
Flipflops eller ev gympaskor (hade använt ridskorna, men beroende på förväntat väder och så hade jag antingen lämnat flipflop eller gympaskor hemma)
Några par trosor ( 2 par/dag räcker för mig i alla fall)
Strumpor (förstår inte om 10st =10 par, eller 5 par. 1 par per dag max, man tar på sig ridstrumporona på morgonen, sen när hästandet är färdigt kanske man vill duscha och byta om, då byter man till vanliga strumpor)

(jag avskyr stora packningar.... det kanske märks)

Vad jag hade lagt till:
Shortchaps
Spö
Sporrar
 
Jag hade hoppat över:
extrashorts (ett par räcker)
Extrabyxor (ett par räcker, och de hade jag åkt till lägret i)
Klänning (vad ska man med den till?)
Träningskläder (vad ska man med dem till? Ska du hinna träna emellan ridpassen?)
Mössa (så kallt blir det nog inte, men kan bero på vart du ska)
Vantar (samma som ovan, hade, om det behövts, använt ridvantarna)
Flipflops eller ev gympaskor (hade använt ridskorna, men beroende på förväntat väder och så hade jag antingen lämnat flipflop eller gympaskor hemma)
Några par trosor ( 2 par/dag räcker för mig i alla fall)
Strumpor (förstår inte om 10st =10 par, eller 5 par. 1 par per dag max, man tar på sig ridstrumporona på morgonen, sen när hästandet är färdigt kanske man vill duscha och byta om, då byter man till vanliga strumpor)

(jag avskyr stora packningar.... det kanske märks)

Vad jag hade lagt till:
Shortchaps
Spö
Sporrar

Sista dagen ska man vara extra fin och tänkte att jag då kunde ha en klänning.

Fryser väldigt lätt. Kommer det lite vind så fryser jag jättemycket även fast det är 20+ ute.

Min erfarenhet av tidigare läger är att du kanske byter underkläder 2-3 varje dag och då är det bra att lite mer.

Men håller med i det andra👍
 
Åh, vad kul med ridläger :)

Delar du rum med någon? Kanske hörlurar om du vill lyssna på musik, se på videos etc.
Vet inte om du använder det, men en keps? Jag själv tycker om det som skydd för både sol och regn ^^
Om du fryser mkt och har möjlighet att ta med om det inte finns där, en filt? Jag brukar ha med mig det om jag vet det inte finns där jag ska bo, kan bli rätt frusen på kvällen/ natten, men ofta finns det ju extra sådant att få. En fleece filt tar inte så mkt plats :)
 
Oj vilken skillnad, när jag är på ridläger har jag bara med mig ridkläderna med allt va det innebär, kanske 2 par ridsockar, sen återanvänder jag dom, ett vanligt ombyte i vanliga kläder (beroende på årstid kan bli två ombyten).
Sängkläder med allt va det innebär, har ingen pyjamas sover i sportBH eller i bara trosorna, några ombyten trosor (max 1 byte om dan å ett extra i reserv om nått oförutsett händer).

Tandborste, tadkräm en borse, deo, schampoo, balsam, handduk, hudlotion, (badkläder beroende på årstid). Laddare till mobil.

Jag är en frusen typ så nu senast hade jag faktiskt med mig två filtar för att vi satt ute pga Corona och raggsockar samt mina torgvantar. Hade förvisso velat ha skavsårplåster då jag fick skav på fingrarna trots vantar. Annars klarade ja mig bra på det jag hade me mig.

Jag brukar kort och gott bara packa ner det mest väsentliga. Orkar inte släpa med mig hela mitt bohag, sån är jag. 😅
 
Oj vilken skillnad, när jag är på ridläger har jag bara med mig ridkläderna med allt va det innebär, kanske 2 par ridsockar, sen återanvänder jag dom, ett vanligt ombyte i vanliga kläder (beroende på årstid kan bli två ombyten).
Sängkläder med allt va det innebär, har ingen pyjamas sover i sportBH eller i bara trosorna, några ombyten trosor (max 1 byte om dan å ett extra i reserv om nått oförutsett händer).

Tandborste, tadkräm en borse, deo, schampoo, balsam, handduk, hudlotion, (badkläder beroende på årstid). Laddare till mobil.

Jag är en frusen typ så nu senast hade jag faktiskt med mig två filtar för att vi satt ute pga Corona och raggsockar samt mina torgvantar. Hade förvisso velat ha skavsårplåster då jag fick skav på fingrarna trots vantar. Annars klarade ja mig bra på det jag hade me mig.

Jag brukar kort och gott bara packa ner det mest väsentliga. Orkar inte släpa med mig hela mitt bohag, sån är jag. 😅

Detta är inte min vanliga. Började på en ny så skriver med allt som kan behövas (som jag kommer på) och sedan tar jag bort. Men brukar ta med mig relativt lite.
 
Hej! Jag ska på ridläger denna sommaren. Eller det är iaf som det ser ut nu (Corona). Jag har skrivit en packlista men är inte helt säker på att jag har med allt. Det hade varit kul om ni kunde skriva vad jag inte behöver och behöver. Brukar ta samma men i år funkar inte den. Lägret är från måndag till torsdag v.25.

Ridutrustning
Ridhjälm
Säkerhetsväst
Ridskor
Hjälmöverdrag

Ridkläder
Ridbyxor
Ridstrumpor 8st
Tröja 4st
Ridhandskar+extra

Kläder
T-shirt
Trjocktröja
Shorts 2st
Byxor 3st
Strumpor 10st
Trosor 12st
Klänning
Mössa
Jacka
Vantar
Regnkläder
Stövlar
Filip-flops
Gympaskor
Badkläder
Träningskläder (t-shirt+shorts)
Pyjamas

Neccär
Tandborste+tandkräm
Pinex
Hårborste+snodd
Solskydd
Skavsårsplåster
Plåster
Bomullspads
Deo
Myggsalva
Handuk
Snytpapper
Lypsyl
Handkräm
Schampo/balsam/tvål
Pincett
Smellwell
Kosttillskott
Nagelfil

Övrigt
Kortlek
Anteckningsblock
Pennfodral
Vattenflaska
Godis
Frukt
Telefon
Laddare till telefon
Kamera+laddare
Fickpengar
Kudde/lakan/täcke

Den är ganska lång men som sagt, skriv även vad jag inte behöver.

Ska du ta flyttbil dit? 4 dagars läger och 12 par trosor? Ska du byta 3 gånger om dagen?

Du har tagit i rätt rejält och behöver banta ner listan.

Notera hemma hur mycket strumpor, byxor mm du använder under 4 dagar så kommer du att se att det inte är så mycket som behövs tas med.
 
Till alla som skrivit att jag inte behöver så mycket. Jag vet att jag inte behöver allt och jag tänker heller inte ta med mig allt. Jag har skrivit upp allt som man kan tänkas ta med sig och sedan så ska jag ta bort det mesta. Tänker inte ha med mig så mycket heller❤️
 
Ska du ta flyttbil dit? 4 dagars läger och 12 par trosor? Ska du byta 3 gånger om dagen?

Du har tagit i rätt rejält och behöver banta ner listan.

Notera hemma hur mycket strumpor, byxor mm du använder under 4 dagar så kommer du att se att det inte är så mycket som behövs tas med.

Man kan aldrig ha för många trosor med sig!!

/Mvh hon som alltid hittar minst 4 par oanvända trosor kvar i resväskan sedan förra gången varje gång hon ska packa väskan :angel:
 
Solskydd=solkräm, solglasögon etc 😉
(Har bara ett par ridbyxor🤫)
Det var en så lång lista att jag måste ha missat det 🤷‍♀️ jag hade nog ändå hellre köpt ett extra par ridbyxor än att packa ner fyra olika uppsättningar ombyten för varje tänkbart scenario som möjligen kan utspela sig. Du VET ju att du kommer rida, tänk om det ösregnar på dig så byxorna är blöta till nästkommande pass? Ingen höjdare...
 
Din lista:

Ridutrustning
Ridhjälm
Säkerhetsväst
Ridskor
Hjälmöverdrag

Ridkläder
Ridbyxor
Ridstrumpor 8st
Tröja 4st
Ridhandskar+extra

Kläder
T-shirt
Trjocktröja
Shorts 2st - en räcker
Byxor 3st - 2 räcker
Strumpor 10st - haha va?!
Trosor 12st - för så få dagar??
Klänning -onödigt
Mössa - i juni??
Jacka
Vantar - i juni???
Regnkläder
Stövlar
Filip-flops -onödigt
Gympaskor
Badkläder
Träningskläder (t-shirt+shorts)
Pyjamas

Neccär
Tandborste+tandkräm
pinex - ??
Hårborste+snodd
Solskydd
Skavsårsplåster
Plåster
Bomullspads
Deo
Myggsalva
Handuk
Snytpapper - onödigt
Lypsyl -onödigt
Handkräm
Schampo/balsam/tvål
Pincett - onödigt, finns säkert vid behov att låna
Smellwell - vad är det?
Kosttillskott
Nagelfil - väldigt onödigt

Övrigt
Kortlek - onödigt
Anteckningsblock - onödigt
Pennfodral - onödigt
Vattenflaska
Godis
Frukt - nja.
Telefon
Laddare till telefon
Kamera+laddare - räcker inte telefonen?
Fickpengar
Kudde/lakan/täcke
 
Din lista:

Ridutrustning
Ridhjälm
Säkerhetsväst
Ridskor
Hjälmöverdrag

Ridkläder
Ridbyxor
Ridstrumpor 8st
Tröja 4st
Ridhandskar+extra

Kläder
T-shirt
Trjocktröja
Shorts 2st - en räcker
Byxor 3st - 2 räcker
Strumpor 10st - haha va?!
Trosor 12st - för så få dagar??
Klänning -onödigt
Mössa - i juni??
Jacka
Vantar - i juni???
Regnkläder
Stövlar
Filip-flops -onödigt
Gympaskor
Badkläder
Träningskläder (t-shirt+shorts)
Pyjamas

Neccär
Tandborste+tandkräm
pinex - ??
Hårborste+snodd
Solskydd
Skavsårsplåster
Plåster
Bomullspads
Deo
Myggsalva
Handuk
Snytpapper - onödigt
Lypsyl -onödigt
Handkräm
Schampo/balsam/tvål
Pincett - onödigt, finns säkert vid behov att låna
Smellwell - vad är det?
Kosttillskott
Nagelfil - väldigt onödigt

Övrigt
Kortlek - onödigt
Anteckningsblock - onödigt
Pennfodral - onödigt
Vattenflaska
Godis
Frukt - nja.
Telefon
Laddare till telefon
Kamera+laddare - räcker inte telefonen?
Fickpengar
Kudde/lakan/täcke


Fast jag måste ändå motivera på detta ^^ det var en del av det jag tycker var bra som blev tatt bort på listan :)

Klänning -onödigt -kul att kunna känna sig lite extra fin, om man har lust :)
Mössa - i juni?? Om man fryser på kvällen, jag har det ibland, lr ja på sommaren kanske en hoodie, men ibland är det inte nog
Vantar - i juni??? -svensk sommar e inte alltid varm på kvällen :p
Filip-flops -onödigt, tar typ ingen plats å delar man dusch och toalett med andra kan det vara skönt å ha
Snytpapper - onödigt , nej jätteskönt å ha bredvid sängen om näsan rinner, pga allergier för mig
Lypsyl -onödigt , också skönt å ha om man har torra läppar, extra bra med solskydd i, inte kul å bränna läpparna
Nagelfil - väldigt onödigt , nej jättebra, kan säkert hända nått med en nagel när man fixar med hästar som behöver filas till, är lätt hänt för mig iaf :)

Övrigt
Kortlek - onödigt , nej, jättekul som aktivitet på kvällen med andra på lägret
Anteckningsblock - onödigt , jättebra ju! bra till att kunna anteckna nya saker man lär sig på lägret, info, notater etc att gå tillbaka till efteråt
Pennfodral - onödigt , inte om man vill skriva/tycker om att rita på kvällarna

Frukt - nja. , jättebra om man blir hungrig på kvällen lr försovit sig på morgonen så frukosten e borta ^^ :p

Kamera+laddare - räcker inte telefonen? Fast har man en kamera vill man ju använda den med ^^


Bara hur jag resonerar och tänker varför dom grejorna kan vara bra :)
 
Fast jag måste ändå motivera på detta ^^ det var en del av det jag tycker var bra som blev tatt bort på listan :)

Klänning -onödigt -kul att kunna känna sig lite extra fin, om man har lust :)
Mössa - i juni?? Om man fryser på kvällen, jag har det ibland, lr ja på sommaren kanske en hoodie, men ibland är det inte nog
Vantar - i juni??? -svensk sommar e inte alltid varm på kvällen :p
Filip-flops -onödigt, tar typ ingen plats å delar man dusch och toalett med andra kan det vara skönt å ha
Snytpapper - onödigt , nej jätteskönt å ha bredvid sängen om näsan rinner, pga allergier för mig
Lypsyl -onödigt , också skönt å ha om man har torra läppar, extra bra med solskydd i, inte kul å bränna läpparna
Nagelfil - väldigt onödigt , nej jättebra, kan säkert hända nått med en nagel när man fixar med hästar som behöver filas till, är lätt hänt för mig iaf :)

Övrigt
Kortlek - onödigt , nej, jättekul som aktivitet på kvällen med andra på lägret
Anteckningsblock - onödigt , jättebra ju! bra till att kunna anteckna nya saker man lär sig på lägret, info, notater etc att gå tillbaka till efteråt
Pennfodral - onödigt , inte om man vill skriva/tycker om att rita på kvällarna

Frukt - nja. , jättebra om man blir hungrig på kvällen lr försovit sig på morgonen så frukosten e borta ^^ :p

Kamera+laddare - räcker inte telefonen? Fast har man en kamera vill man ju använda den med ^^


Bara hur jag resonerar och tänker varför dom grejorna kan vara bra :)
För fyra dagar låter det som mycket packning. Men har du bil kanske det inte spelar någon större roll. Jobbigare att konka med om det är buss eller annat :p
 

Liknande trådar

Träning Hej! För några veckor sedan la jag upp en tråd med en väldigt lång packlista inför ett övernattningsläger v.25. Lägret är 4 dagar. Har...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Myrten
·
Ridning Jag ska på ridläger om några veckor och har skrivit en packlista på vad man skulle behöva ha med. Men jag har säkert glömt något. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
7 658
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp