Ridläger för unga vuxna?

Relmar

Trådstartare
Hej! Har ni tips på något ridläger för unga vuxna? Jag tänker i åldersspannet 20-25-ish. Helst på en lite mindre anläggning så det blir mer 'personligt'. Med mindre menar jag en grupp om 15-20 personer. Min utbildningsnivå är "glad amatör" och jag har ingen egen häst!

Minns hur jag alltid såg fram emot ridlägren när jag var mindre. Stall Danora, utanför staden Nora, var jag på flera somrar i rad! Någon som också var där på ridläger kanske? :D
 
Hej! Har ni tips på något ridläger för unga vuxna? Jag tänker i åldersspannet 20-25-ish. Helst på en lite mindre anläggning så det blir mer 'personligt'. Med mindre menar jag en grupp om 15-20 personer. Min utbildningsnivå är "glad amatör" och jag har ingen egen häst!

Minns hur jag alltid såg fram emot ridlägren när jag var mindre. Stall Danora, utanför staden Nora, var jag på flera somrar i rad! Någon som också var där på ridläger kanske? :D
Om ett ridläger är bra eller inte har oftast inte med åldern på folket att göra, det är det som är så härligt med ridläger tycker jag att åldrarna kan variera väldigt men ändå så är alla på samma "ställe" liksom. På ridlägren jag var på så var i i åldrarna typ 7 till 18 och ärligt talat så märkte man inte av åldrarna särskilt. Det är ju hästar det handlar om och det som är i fokus. Ridläger är ofta som en annan värld, vänner kan man få i alla åldrar.

Så om jag var du skulle jag i första hand helt enkelt leta efter ett ridläger som passar in på det du vill göra. Kanske har jag väldigt bra erfarenheter av ridläger men det har alltid varit som att gå in i en värld där ingenting utanför betyder något särskilt och det är bara hästar och kul allt handlar om.
 
Jag är 30+ numera och har varit på en hel del ridläger på den ridskolan jag red på ett tag (ingen stor ridskola), även så kallade mini-ridläger som varade över en helg. Där åldersspannet varierade kraftigt från 20 och även uppåt, men kul hade vi, tror vi var runt 8st totalt men inte fler än 4st i varje grupp som red.

Skulle jag kolla på ridläger idag hade jag nog kollat vad som ligger närmast och vilket som verkar roligast, sen hade jag nog inte brytt mig om åldersspannet. Men å andra sidan så är jag en sådan person som känner mig lika gammal som de jag umgås med eller inte ens tänker på åldersskillnaden. :p

Det roligaste ridlägret jag varit på var nog när jag var på Irland, planerar definitivt att åka tillbaka när ekonomin tillåter. En vecka med terränghoppning är rena drömmen när man älskar att hoppa på säkra hästar! :love:

1276714_639093862788130_70166959_o.jpg
 
Hej! Har ni tips på något ridläger för unga vuxna? Jag tänker i åldersspannet 20-25-ish. Helst på en lite mindre anläggning så det blir mer 'personligt'. Med mindre menar jag en grupp om 15-20 personer. Min utbildningsnivå är "glad amatör" och jag har ingen egen häst!

Minns hur jag alltid såg fram emot ridlägren när jag var mindre. Stall Danora, utanför staden Nora, var jag på flera somrar i rad! Någon som också var där på ridläger kanske? :D
Åldersspannet får du ge upp, Det är nog ingen som ordnar läger för ett visst åldersspann när det gäller vuxna. Kolla i området som är intressant, ridskolor ordnar ofta läger, google kan hjälpa mycket. Det finns många roliga ridresor om du kan tänka dig att åka utomlands. Angående gruppstorleken är nog flertalet mindre än 20, men det kanske inte spelar någon stor roll.
 
Hej! Har ni tips på något ridläger för unga vuxna? Jag tänker i åldersspannet 20-25-ish. Helst på en lite mindre anläggning så det blir mer 'personligt'. Med mindre menar jag en grupp om 15-20 personer. Min utbildningsnivå är "glad amatör" och jag har ingen egen häst!

Minns hur jag alltid såg fram emot ridlägren när jag var mindre. Stall Danora, utanför staden Nora, var jag på flera somrar i rad! Någon som också var där på ridläger kanske? :D
Jag åker till Vedbände varje år och vi brukar alltid vara åtminstone en 4-5 stycken under 30 år, av totalt ca 15 deltagare. Ett mer personligt, varmt, familjärt ställe får du leta länge efter! Platserna för framförallt vuxenlägren går dock åt som smör i solsken, så man får verkligen vara på hugget när de släpps i mitten av oktober!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 793
Senast: jemeni
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
53 982
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 781
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 076
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp