Ridlektion vecka 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jätteglad, fick återigen sitta på vackre Svarte Petter. Han gick lektionen innan den här veckan också och var lagom uppvärmd.
Det var första gången L red honom och, nej, hon tyckte inte det var någon höjdare. Så olika det kan vara

Dagens övning var tagen bakdel och sluta längs långsidan. Några bakdelsvändningar blev det också mitt i lektionen.
Slutorna var av skiftande kvalitet, vissa satt som en smäck andra kändes det som om vi var på väg rakt i in väggen.
MEN, jag fick till bakdelsvändningarna i bägge varven :banana: riktigt snygga sådana. Det var nog som jag trodde att låsningen i ländryggen omöjligjorde få till det. Nu är jag hyfsat nyknäckt och det var stooooor skillnad.

Formen förutom den första kvarten var kanon hela lektionen igenom

Det kom fyra små ponnier från Cirkus Scott som ska bo och jobba på ridskolan över vintern. Dom har gått på barnridning på cirkusen och ska delta i ridlekisverksamheten och nybörjarlektionerna. Jättesöta små skäckar :love: Blir nog ett populärt inslag hos de mindre barnen
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Genom att byta och köpa ridlektioner så har jag lyckats få till hela 9 hopplektioner hittills den här terminen. :banana: (- och terminen...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp