Ridlektion vecka 38

Status
Stängd för vidare inlägg.
Markarbete och galoppbommar, vet ni hur länge sen det är jag GALOPPERADE över en bom?
J-vligt länge sen :cool:

Kommentaren från min instruktör efter lektione "Cewe idag red du tufft" :rofl:
Balansen var bra, kunde står i lätt sits även i traven utan problem och över bommarna. Det som INTE fungerade idag var galoppen :confused: inte förrns jag fick tag på ett ridspö (behövde inte använda det bara ha det i handen)
Det kändes som om Petter gått mycket barn och nybörjarlektioner i veckan
Han brukar alltid ha bra framåtbjudning när det finns bommar framme men igår var han mest springig och ofokuserad på hjälperna på samma gång.

Dottern hade en bra hästdag och red tre pass igår (jag hade nog dött på kuppen)
Mer om det på hennes blogg
Tror hon haft en bra vecka, fått timanställning på Globen, mycket ridning och erbjudande om att rida ännu mer
Ridskolan vill ha hjälp med tillridning av en svårriden femåring dom köpte för ett år sen.
Två dagar i veckan ska hon rida honom, tror ni hon var glad bli tillfrågad :D

På söndag är det klubbhoppning för dottern och Z. Jag sitter väl och dömmer som vanligt, och som vanligt blir det lika svårt sitta och dömma när man helst vill blunda :angel:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I tisdags var det dags för teminstart, blev glad över att stå uppsatt på Svarte Petter :) En av de få hästar i min viktklass jag...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
266
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var så stressad förra veckan inför tävlingen så jag hoppade över att rida min vanliga torsdagslektion Istället bokade jag in mig för...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var uppsatt på Svarte Petter igen, jag gillar verkligen den hästen. Söt som en trollunge är han också Riktigt roligt lektion, vi red en...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp