Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 51 - terminsavslutning barbacka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det sista ordinarie ridlektionen för terminen. Som vanligt gick jag till kontoret när jag kom för att kolla vilken häst jag skulle ha. Det var en häst jag önskat att få rida men... vi skulle rida barbacka :eek:

Jag har ridit mycket barbacka genom åren men nu har jag nog börjat bli lite gammal och feg. Dessutom hade hästen inte någon rund och go rygg som jag var bortskämd med förut när jag red nordsvensk. Det var också hemskt länge sedan jag red barbacka, runt 10 år sedan eller så. Lägg till skavsårsvarningen från igår så var inte läget helt optimalt.

Bara i skritten kändes det som "oh, herregud jag glider av!" Det gjorde jag inte. Sedan var det dags för trav. Hästen var fantastiskt välriden och fin :love: så han blev en ny favorit. Jag tror det är den finaste ridskolehästen jag ridit någon gång. Han var mycket känslig för vikten och med min osäkerhet med barbackaridningen så blev det mer än en avsaktning för att jag tippade lite med överlivet framåt. Men ge mig en veckas barbackaridning så rider jag som en indian sen ;):D

Idag var det dock inte många minuter i taget som jag kom till ridning utan jag kände mig mest som en komplett nybörjare. Men vilken fin häst :love: Jag hoppas få rida den fler gånger, men då med sadel.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På turridningen jag jobbar tar vi emot alla slags ryttare för en 2-timmars ridtur (skritt för nybörjare och trav om dom vill. Galopp...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 106
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter förra ridlektionen som inte gick så bra och lämnade en lite tråkig känsla efter sig, så var jag såklart tvungen att köpa en...
Svar
0
· Visningar
834
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har påbörjat att skriva flera blogginlägg de senaste veckorna, men inte lyckats slutföra ett enda. :p Är inne i en “de e mycke...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Altså måste skriva av mig lite. Min häst var jättefin för 3 veckor sedan när jag red. Hur fin i formen som helst och allt kändes...
Svar
7
· Visningar
921
Senast: Neia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp